De te-ndeamnă, de te cheamă;
Ce e val, ca valul trece,
Nu spera şi nu ai teamă;
Te întreabă şi socoate
Ce e rău şi ce e bine;
Toate-s vechi şi nouă toate:
Vreme trece, vreme vine.
Calea mântuirii este una singură: Iisus Hristos, prin harul Său şi credinţa noastrâ în Acesta. Sfârşitul lucrării Sale va împlini toate cele făcute cunoscute nouă prin Cuvântul lui Dumnezeu, definitivând şi aceasta eră (veac) a lucrării Sale. Cei aleşi (adormiţi sau vii) vor fi chemaţi la Domnul Iisus Hristos; ceilalţi îşi vor căpăta pedeapsa veşnică. Sârguiţi-vă sa fiţi găsiţi pregătiţi. Domnul vine! "Da, vin curând. Amin! Vino, Doamne Iisuse! / Harul Domnului Iisus Hristos, cu voi cu toţi!"
Dar măreţia puterii lui Dumnezeu nu se reduce numai la aceasta şi pentru a pătrunde şi în alte taine ale lucrării Sale vom aborda un alt aspect şi anume cum a creat Dumnezeu toate cele văzute şi nevăzute. Răspunsul îl avem în Ioan:
“La
început era Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvântul. /
Acesta era întru început la Dumnezeu. / Toate prin El s-au făcut; şi fără El
nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut. / Întru El era viaţă şi viaţa era lumina
oamenilor” (Ioan 1:1-4).
Şi
mai departe:
“Şi
Cuvântul S-a făcut trup şi S-a sălăşluit între noi şi am văzut slava Lui, slavă
ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har şi de adevăr. / Ioan (Botezătorul –
n.n.) mărturisea despre El şi striga, zicând: Acesta era despre Care am zis:
Cel care vine după mine a fost înaintea mea, pentru că mai înainte de mine era.
/ Şi din plinătatea Lui noi toţi am luat, şi har peste har. / Pentru că Legea
prin Moise s-a dat, iar harul şi adevărul au venit prin Iisus Hristos. / Pe Dumnezeu
nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul cel Unul-Născut, Care este în sânul Tatălui,
Acela L-a făcut cunoscut” (Ioan 1:14-18).
Ȋntărit şi prin: “Cu cuvântul Domnului cerurile s-au întărit
şi cu duhul gurii Lui toată puterea lor.” (Psalm 32:6).
Extraordinară relatare! Dumnezeu le-a făcut pe toate prin Cuvânt care, în cele din urmă, s-a întrupat în Hristos, în această lume, pentru a aduce împăcarea omului, acel permanent fiu risipitor, cu Dumnezeu, Tatăl său.
Să
vedem mai departe cum şi prin ce omul a devenit fiul risipitor şi de ce Iisus
Hristos S-a sacrificat pentru a-l răscumpăra şi, aducând împăcarea, să-l repună
în poziţia primordială de fiu al lui Dumnezeu.
Revenind
spre completare, putem conchide că mai întâi Dumnezeu a creat universul şi
făpturile înalte numite îngeri, însărcinate a avea grijă de acesta. Prin
această acţiune El a adus la existenţă perfecţiunea, separând-o de tot ceea ce
ar fi putut-o corupe şi strica în măreţia ei, adică a separat lumina (viaţa) de
întuneric (moarte), deci binele de rău, creind premisele vieţii veşnice într-o
împărăţie indestructibilă a luminii, prin izolarea răului în tărâmul
întunericului.
“Atunci mi-am dat seama că tot ceea ce a făcut Dumnezeu va ţine în veac de veac şi nimic nu se poate adăuga, nici nu se poate micşora şi că Dumnezeu lucrează aşa ca să ne temem de faţa Lui” (Ecclesiastul 3:14).
De aceea, precum printr-un om a intrat păcatul în lume şi prin păcat moartea, aşa şi moartea a trecut la toţi oamenii, pentru că toţi au păcătuit în el (Romani 5:12)
Ȋnţelegând acum ceva mai bine cine este Dumnezeu, să reluăm ceea ce abordasem mai sus cu referire la lucrarea lui Dumnezeu. Aşa cum spuneam, Acesta şi-a început lucrarea prin diverse separări: lumina de întuneric, pământul de cer, apele de uscat şi a văzut că este bine, adică perfect, care poate exista în măreţia prezenţei Sale. Şi-a continuat apoi lucrarea prin pregătirea pământului în vederea creării vieţii pe acesta. Şi pe toate le-a făcut bine, foarte bune ş.a.m.d.
Această perfecţiune a creaţiei lui Dumnezeu,
începută prin separări, ne arată că unele lucruri au rămas permanent separate
prin lucrarea lui Dumnezeu şi ele nu pot avea aceeaşi caracteristică de bune
(generatoare de bine), deoarece altfel nu ar mai fi fost separate, ci o au pe
cea de rele (generatoare de rău) faţă de scopul propus, adică aceluia de a
obţine o lucrare perfectă. Ȋnţelegem de aici că
lucrarea lui Dumnezeu s-a făcut din cele bune şi
nu poate avea nimic în comun cu cele rele deoarece i-ar afecta caracterul de
perfecţiune, rezultând că binele şi răul sunt fundamentale,
antagonice şi ireconciliabile şi numai absoluta putere a lui Dumnezeu le poate
guverna în siguranţă atât pe unul, cât şi pe celălalt.
“Dumnezeu a zidit pe om spre nestricăciune şi l-a făcut după chipul fiinţei Sale” (Cartea înţelep. lui Sol. 2:23).
“Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos spre învăţătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înţelepţirea cea întru dreptate, / Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit, bine pregătit pentru orice lucru bun” (2 Timotei 16,17).
Formidabilă revelaţie: omul a fost creat desăvârşit (nici nu putea altfel fi compatibil cu perfecţiunea lucrării lui Dumnezeu), pentru o interacţiune complementară firească cu orice lucru bun!
Cuvintele nu sunt suficiente pentru a pefigura imaginea lui Dumnezeu după înţelesurile noastre slabe; putem însă aprecia că El este cu mult mai mult decît infinitul, puterea Sa este fără vreo limită, iar măreţia slavei Sale este cununa atotcuprizătoare a tuturor acestora.
“Pentru
că întru El au fost făcute toate, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele
văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii.
Toate s-au făcut prin El şi pentru El” (Coloseni 1:16).
Capacitatea şi puterea Lui sunt atât
de mari încât până şi timpul îl poate face să se dilate după voia Sa sau să se
contracte instantaneu: “Şi aceasta una
să nu vă rămână ascunsă, iubiţilor, că o singură zi, înaintea Domnului, este ca
o mie de ani şi o mie de ani ca o zi” (2 Petru 3:8).
De aici reiese şi caracterul infailibil al lui Dumnezeu, căci El, ştiindu-le pe toate încă dinainte de a fi făcute (“Şi iată, Doamne, Tu le-ai cunoscut pe toate şi pe cele din urmă şi pe cele de demult…” – Psalm 138:5), cu siguranţă nu le va rândui spre păstrare decât pe cele bune, iar pe cele rele le va destina deşertăciunii, spre pieire.
Devine
astfel uşor de realizat că, deoarece toate au fost făcute întru El şi de către
El, nimeni nu se poate compara cu Dumnezeu şi nu poate avea pretenţii în faţa
Acestuia, după cum ne-a spus chiar El: “Cine M-a îndatorat cu ceva, ca să fiu
acum dator să-i dau înapoi? Tot ce se află sub ceruri este al Meu” (Cartea lui
Iov 41:11).
Este copleşitor, prin semnificaţiile
implicate, gândul că Acest Dumnezeu a creat omul după chipul şi asemănarea Sa
şi, în infinita Sa dragoste şi răbdare, lucrează permanent spre a-l aduce
înapoi pe acest fiu rătăcitor, la fel cum acesta s-a și despărţit de El, adică
prin propria-i alegere.
“Atunci mi-am dat seama că tot ceea ce a făcut Dumnezeu va ţine în veac
de veac şi nimic nu se poate adăuga, nici nu se poate micşora şi că Dumnezeu
lucrează aşa ca să ne temem de faţa Lui” (Eclesiastul 3:14).
Nu a fost însă ascultat întrutotul în înţelepciunea Sa, deoarece fiinţa
cea mai înaltă pe care o crease intr-o măreție neasemuită, devenit ulterior
satana/diavolul, pătruns de mândrie şi invidie, a ales să se preamarească pe el
însuşi, cantonându-se în zona întunericului, separându-se împreună cu acoliţii
(1/3 din totalitatea îngerilor care s-au lăsat seduşi şi corupţi de rătăcirea
acestuia), în ambiţia trufiei sale de a avea propria sa împarăţie, care să-i
revină în exclusivitate, aceea a întunericului (morţii) şi răului, crezând că
astfel va găsi o cale de a-şi satisface
orgoliul de a deveni mai presus de Dumnezeu.
“Tu care ziceai în cugetul tău: "Ridica-mă-voi în ceruri şi mai
presus de stelele Dumnezeului celui puternic voi aşeza jilţul meu! În muntele
cel sfânt voi pune sălaşul meu, în fundurile laturei celei de miazănoapte./
Sui-mă-voi deasupra norilor şi asemenea cu Cel Preaînalt voi fi" (Isaia
14:13,14).
Desprinderea lor de Dumnezeu şi cantonarea în împărăţia întunericului
s-a manifestat şi prin încercarea de a forma o breşă în lucrarea lui Dumnezeu
prin care să o năruie pe aceasta şi să o preia prin învăluirea sa în mantia
înşelător şi seducător prezentată a păcatului, care de fapt nu este decât
generator de moarte.
Astfel a apărut alternativa la lucrarea generatoare de viață a lui Dumnezeu: lucrarea generatoare de moarte a diavolului. Prin vicleana ȋșelătorie a satanei, omul (Adam, prin Eva) a fost atras și s-a autoplasat ȋn ȋmpărăția ȋntunericului (morții) și ar fi dispărut definitv ȋn ea dacă Dumnezeu, ȋn infinita-I dragoste pentru om nu ar fi pus ȋn desfășurare un plan de slavare a acestuia, prin dezvăluirea Împărăției sale, cea a luminii (vieții veșnice) și prin dăruirea căii de urmat, prin mărețul Său har, pentru intrarea ȋn aceasta, la libera alegere a fiecărui om.
Precum şi Avraam a crezut în Dumnezeu şi i s-a socotit lui ca dreptate. / Să ştiţi, deci, că cei ce sunt din credinţă, aceştia sunt fii ai lui Avraam. / Iar Scriptura, văzând dinainte că Dumnezeu îndreptează neamurile din credinţă, dinainte a binevestit lui Avraam: "Că se vor binecuvânta în tine toate neamurile". / Deci cei ce sunt din credinţă se binecuvintează împreună cu credinciosul Avraam (Galateni 3:6-9).
Scuturaţi-vă de mrejele zonei gri şi decideţi cu curaj că mai de preţ este ceea ce nu se poate vedea acum decăt plăcerile iluzorii ale acestei lumi, ce vă pot separa pentru totdeauna de adevărata viaţă, rămânând captivi în capcana diavolului. Căci minciuna şi întunericul nu pot zămisli decât o imitaţie de viaţă, o viaţă virtuală compatibilă cu zona gri, o iluzie care va dispărea ca un fum, într-o clipită, nelăsând nimic în urma sa, decât moartea definitivă, separatoare de viaţa veşnică.
Ţineţi tot timpul treaz în minţile şi inimile voastre spiritul acestor cuvinte ce sunt aplicabile tuturor adevăraţilor credincioşi:
De aceea, nu judecaţi ceva înainte de vreme, până ce nu va veni Domnul, Care va lumina cele ascunse ale întunericului şi va vădi sfaturile inimilor. Şi atunci fiecare va avea de la Dumnezeu lauda (1Cor.4:5). Amin!