Prietenia lumii
“Nu voi mai vorbi multe cu voi, căci vine
stăpânitorul acestei lumi şi el nu are nimic în Mine” (Ioan 14:30)
Lucrarea
de amăgire pe care Dumnezeu a trimis-o ca necredincioşii să se lase conduşi de
minciună i-a acaparat pe aceştia de o manieră aşa de puternică astfel că aceşti
oameni au devenit atât de orbiţi încât nu vor mai putea nicidecum vedea lumina
adevărului. De acum ei nu vor mai urma decât minciuna şi pe promotorul
acesteia, convinşi fiind că urmează însuşi adevărul: “Vai lumii, din pricina
smintelilor! Că smintelile trebuie să vină, dar vai omului aceluia prin care
vine sminteala”(Matei 18:7).
Aceasta
se întâmplă deoarece, în urma necredinţei lor, şi-au pierdut harul şi nu mai
pot distinge între adevăr şi minciună, între bine şi rău, între viaţă şi
moarte, aşa încât vrăşmaşul va putea să le vânture sufletele, după reaua sa
plăcere, ca pe un fum sau nişte frunze uscate aflate în calea vântului.
Vedeţi
cum lumea în care existăm s-a schimbat radical şi accelerat chiar sub ochii
noştri, ajungând să trăim ca într-un carnaval continuu, în care cei care se
deformează cel mai pronunţat şi se exhibă cât mai indecent devin lideri ai unei
mulţimi seduse de puterea răului şi de fascinaţia libertinajului.
Dincolo
de obsesia stăpânirii mondiale, seducătorii propagandişti ai acestui nou stil
de viaţă pun în practică nu numai instrumente economice, politice şi religioase,
dar şi instrumente de manipulare a maselor, încercând a le prinde pe acestea
într-o plasă invizibilă şi, limitându-le astfel libertatea, să le transforme în
mase debusolate, gata a se preda necondiţionat idolilor prefabricaţi ce le vor
promite securitate lumească şi să adopte orice comportament li se va induce, de
la cel grosier materialist, la cel fals spiritual.
Oamenilor
li se va predica toleranţa ca normă de conduită spre a putea fi educaţi a
accepta, în numele unei libertăţi a diversităţii, manifestarea răului sub
multiplele sale feţe, ca pe fireşti evoluţii umane, devenind în consecinţă
incapabili de a mai discerne binele de rău şi fiind menţinuţi într-o
infailibilă stare de disoluţie, devenind pe zi ce trece tot mai depersonalizaţi
şi obedienţi unor lideri ascuns impuşi de către o ocultă dedicată
stăpânitorului acestei lumi.
Minciuna
va funcţiona atât de bine încât oamenilor le va deveni imposibil a sesiza că,
în timp ce ei sunt desolidarizaţi şi aflaţi tot mai mult la cheremul sorţii,
armata stăpânului din umbră va deveni tot mai unitară şi indestructibilă în
voinţă şi fapte, consolidând o putere discreţionarâ ce va fi, în final, predată
fiului pierzaniei.
Cum
necredincioşii sunt majoritari, se poate spune că dacă până acum au dat tonul
în lumea asta, de acum încolo o vor stăpâni şi o vor distorsiona de o aşa
manieră încât să le răspundă necondiţionat poftelor lor, ca să-şi satisfacă
superegourile deformate şi din ce în ce mai dezumanizate, nemaiacceptând decât
laude şi motivaţii tot mai perverse ale faptelor lor: “Căci va veni o vreme
când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci - dornici să-şi desfăteze auzul
- îşi vor grămădi învăţători după poftele lor, / Şi îşi vor întoarce auzul de
la adevăr şi se vor abate către basme” (2 Timotei 4:3,4).
Ei vor
face presiuni pentru abandonarea definitivă a moralei creştine şi vor produce o
nebunească răsturnare a valorilor astfel încât binele va deveni rău, adevărul
minciună, iar fărădelegea normă firească de vieţuire.
De
altfel toate acestea au început deja a se face simţite şi societatea se schimbă
rapid în această direcţie, opresând în plin văz tot mai mulţi creştini
devotaţi, iar pe alţii, amăgiţi sau înfricoşaţi, înrolându-i în cohorte de
aderenţi ai unui stil de viaţă de neconceput pentru un creştin. Cu toţi aceştia
se întâmplă exact după cum dinainte ni s-a spus: “Atunci vă vor da pe voi spre
asuprire şi vă vor ucide şi veţi fi urâţi de toate neamurile pentru numele Meu.
/ Atunci mulţi se vor sminti şi se vor vinde unii pe alţii; şi se vor urî unii pe
alţii. / Şi mulţi prooroci mincinoşi se vor scula şi vor amăgi pe mulţi. / Iar
din pricina înmulţirii fărădelegii, iubirea multora se va răci. / Dar cel ce va
răbda până sfârşit, acela se va mântui” (Matei 24:9-12), sau: “Dar au fost în
popor şi prooroci mincinoşi, după cum şi între voi vor fi învăţători mincinoşi,
care vor strecura eresuri pierzătoare şi, tăgăduind chiar pe Stăpânul Care i-a
răscumpărat, îşi vor aduce lor grabnică pieire; / Şi mulţi se vor lua după
învăţăturile lor rătăcite şi, din pricina lor, calea adevărului va fi hulită”
(2 Petru 2:1,2).
Acei
creştini care se declarau credincioşi, dar care de fapt erau căldicei,
mulţumiţi fiind cu convenienţele oferite de viaţa lumească, cu siguranţă nu vor
putea răbda până la sfârşit şi se vor preda întunericului, ajungând să comită
abominabilele fapte, cot la cot cu necredincioşii. Cu aceştia se va întâmpla
ceea ce Apostolul Petru profeţea în aceeaşi epistolă din care am citat mai sus:
“Căci dacă, după ce au scăpat de întinăciunile lumii, prin cunoaşterea Domnului
şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos, iarăşi se încurcă în acestea, ei sunt
învinşi; li s-au făcut cele de pe urmă mai rele decât cele dintâi. / Căci mai
bine era pentru ei să nu fi cunoscut calea dreptăţii, decât, după ce au
cunoscut-o, să se întoarcă de la porunca sfântă, dată lor. / Cu ei s-a
întâmplat adevărul din zicală: Câinele se întoarce la vărsătura lui şi porcul
scăldat la noroiul mocirlei lui” (2 Petru 20-22).
De aici
vedem că aceasta nu este calea de urmat căci ea duce irevocabil la pierzanie.
Precum
am arătat în numeroase rânduri, credinţa adevărată nu numai că este puterea
vitală a creştinului, dar ea constituie şi garanţia perenă spre mântuire.
Aşa
după cum am văzut Biblia ne relatează despre planurile lui Dumnezeu cu cei aleşi.
Şi întotdeauna planurile lui Dumnezeu au fost bune deşi oamenii, pe moment, nu
le-au înţeles şi nici nu au putut prevedea finalul lor.
Ceea ce
ne împinge deseori la deznădejde şi rătăcire este natura noastră păcătoasă,
dobândită în urma înşelăciunii şi rebeliunii originare, dar şi a concesiilor
făcute obiceiurilor lumeşti pe parcursul vieţii pământeşti.
Iată ce
a îndemnat-o Iisus pe Marta, una din surorile lui Lazar (cel ce ulterior va fi
înviat de Domnul), când a poposit în casa lor şi aceasta se trudea din greu,
fiind preocupată exclusiv de a-i mulţumi, pe El şi pe ucenicii Lui, prin munca
mâinilor sale:
“Şi pe
când mergeau ei, El a intrat într-un sat, iar o femeie, cu numele Marta, L-a
primit în casa ei. / Şi ea avea o soră ce se numea Maria, care, aşezându-se la
picioarele Domnului, asculta cuvântul Lui. / Iar Marta se silea cu multă
slujire şi, apropiindu-se, a zis: Doamne, au nu socoteşti că sora mea m-a lăsat
singură să slujesc? Spune-i deci să-mi ajute. / Şi, răspunzând, Domnul i-a zis:
Marto, Marto, te îngrijeşti şi pentru multe te sileşti; / Dar un lucru trebuie:
căci Maria partea bună şi-a ales, care nu se va lua de la ea” (Luca 10:38-42).
Noi
trebuie ca mereu să ne amintim că descurajarea şi renunţarea nu vin de la
Dumnezeu. El este permanent autorul speranţei.
Dacă vă
confruntaţi în unele momente, de-a lungul vieţii, cu desnădejdea, aceasta poate
rezulta din deciziile şi acţiunile unor păcătoşi care se răsfrâng asupra
voastră. Sau poate culegeţi roadele acceptării şi practicării unor proaste
obiceiuri.
Ca să
puteţi descoperi speranţa din planurile iubitoare ale lui Dumnezeu şi să vă
ţineţi ferm de ea trebuie să-L urmaţi pe Iisus Hristos, singurul nostru
Mijlocitor şi Mântuitor, reamintindu-vă permanent vorbele Sale: “Eu sunt Calea,
Adevărul şi Viaţa”.
Apoi
aprofundaţi şi cele consemnate de Ioan:
“Dar Eu
vă spun adevărul: Vă este de folos ca să mă duc Eu. Căci dacă nu Mă voi duce,
Mângâietorul nu va veni la voi, iar dacă Mă voi duce, Îl voi trimite la voi. /
Şi El, venind, va vădi lumea de păcat şi de dreptate şi de judecată. / De
păcat, pentru că ei nu cred în Mine; / De dreptate, pentru că Mă duc la Tatăl
Meu şi nu Mă veţi mai vedea; / Şi de judecată, pentru că stăpânitorul acestei lumi a fost judecat” (Ioan 16:7-11 –
sublinierea îmi aparţine).
Vedeţi
ce ni se spune? Că sacrificiul lui Iisus Hristos pentru a ne răscumpăra pe noi
păcătoşii, urmat de înălţarea Sa la cer au adus nu numai promisiunea mântuirii
noastre (am văzut în ce condiţii) dar şi judecarea stăpânitorului acestei lumi.
Acesta a fost judecat şi asta înseamnă că urmează să-şi primească pedeapsa
împreună cu toţi cei ce l-au urmat, abandonându-L pe Dumnezeu şi negându-L pe
Domnul Iisus Hristos.
Împreună
cu ei se vor afla şi cei căldicei care şi-au uitat prima dragoste şi au apucat
pe calea cea largă a lumii dar dintre care, la final, mulţi vor dori să revină
alături de credincioşii fideli şi răbdători. Va fi însă prea târziu, aşa cum
Iisus a avertizat: “Astfel, fiindcă eşti căldicel - nici fierbinte, nici rece -
am să te vărs din gura Mea” (Apocalipsa 3:16).
Sau cum
a prefigurat în următoarea parabolă:
“Împărăţia
cerurilor se va asemăna cu zece fecioare, care luând candelele lor, au ieşit în
întâmpinarea mirelui. / Cinci însă dintre ele erau fără minte, iar cinci
înţelepte. / Căci cele fără minte, luând candelele, n-au luat cu sine
untdelemn. / Iar cele înţelepte au luat untdelemn în vase, odată cu candelele
lor. / Dar mirele întârziind, au aţipit toate şi au adormit. / Iar la miezul
nopţii s-a făcut strigare: Iată, mirele vine! Ieşiţi întru întâmpinarea lui! /
Atunci s-au deşteptat toate acele fecioare şi au împodobit candelele lor. / Şi
cele fără minte au zis către cele înţelepte: Daţi-ne din untdelemnul vostru, că
se sting candelele noastre. / Dar cele înţelepte le-au răspuns, zicând: Nu, ca
nu cumva să nu ne ajungă nici nouă şi nici vouă. Mai bine mergeţi la cei ce
vând şi cumpăraţi pentru voi. / Deci plecând ele ca să cumpere, a venit mirele
şi cele ce erau gata au intrat cu el la nuntă şi uşa s-a închis. / Iar mai pe
urmă, au sosit şi celelalte fecioare, zicând: Doamne, Doamne, deschide-ne nouă.
/ Iar el, răspunzând, a zis: Adevărat zic vouă: Nu vă cunosc pe voi” (Matei
25:1-12).
De aici
înţelegem şi mai bine că nu există lucruri sau zone gri. Iisus a afirmat foarte
clar: “Cine nu este cu Mine este împotriva Mea şi cine nu adună cu Mine
risipeşte” (Matei 12:30).
Deci
noi ori spunem da lui Iisus şi vom putea fi cu El, fie Îl refuzăm şi ne vom
afla ca inamici ai Săi. Spunându-I da vom fi cei ce vom apuca pe calea cea
îngustă ce ne va conduce în împărăţia Sa. Refuzându-L, vom apuca pe calea cea
largă, chiar dacă nu ne vom da seama şi, rătăciţi, ne vom amăgi că L-am
cunoscut pe Hristos şi că multe intenţii bune am avut şi multe lucruri bune am
făcut în numele Său. Dar nu ce susţinem noi este adevărul, pentru că dacă
rătăcim, înseamnă că am răspuns mai repede lucrării de amăgire a diavolului
decăt ofertei lui Dumnezeu şi nu numai că nu vom fi recunoscuţi de Iisus, dar
vom fi respinşi definitiv: “Siliţi-vă să intraţi prin poarta cea strâmtă, că
mulţi, zic vouă, vor căuta să intre şi nu vor putea. / După ce se va scula
stăpânul casei şi va încuia uşa şi veţi începe să staţi afară şi să bateţi la
uşă, zicând: Doamne, deschide-ne! - şi el, răspunzând, vă va zice: Nu vă ştiu
de unde sunteţi, / Atunci voi veţi începe să ziceţi: Am mâncat înaintea ta şi
am băut şi în pieţele noastre ai învăţat. / Şi el vă va zice: Vă spun: Nu ştiu
de unde sunteţi. Depărtaţi-vă de la mine toţi lucrătorii nedreptăţii” (Luca 13:
24-27).
Degeaba
mulţi vor avea convingerea că au săvârşit o mulţime de fapte pe placul lui
Dumnezeu astfel încât Domnul să nu îi şteargă din Cartea Vieţii, fiindcă nu vor
fi judecaţi numai după cele câteva fapte bune făcute. Dacă nu au crezut în Fiul
Său şi nu şi-au pus credinţa în El, replica finală pe care o vor auzi va fi “Nu
vă cunosc pe voi”. Adică ceea cu ce ei s-au mângâiat, certitudinea că nutrind
aleatoriu intenţii bune şi făcând anumite fapte bune, vor constata că a fost
numai o înşelăciune abil strecurată de tatăl minciunii pe care ei au acceptat-o
cu uşurinţă deoarece era foarte convenabilă suficienţei lor, croită pe
acceptarea fără discernământ a convenienţelor lumii acesteia. Astfel, în loc de
a stabili o relaţie personală cu Hristos, ca precondiţie a Mântuirii, ei au
devenit lucrători ai nedreptăţii prin stabilirea unei astfel de relaţii chiar
cu stăpânul întunericului, pe care o vor dezvolta şi practica din ce în ce mai
mult. Asta însemnând că ei preţuiesc mai mult lumea asta, plina de corupţie şi
de o multitudine de rătăciri, decât darul lui Dumnezeu care se poate obţine
numai prin credinţă, ajungând într-o altă situaţie asupra căreia am fost
avertizaţi: “Nici o slugă nu poate să slujească la doi stăpâni. Fiindcă sau pe
unul îl va urî şi pe celălalt îl va iubi, sau de unul se va ţine şi pe celălalt
îl va dispreţui. Nu puteţi să slujiţi lui Dumnezeu şi lui mamona” (Luca 16:13).
Revenind
puţin, să vedem ce fel de relaţie este aceea în care unii se aşteaptă şi
pretind să primească totul de la cealaltă parte dar vor să dea în schimb numai
ceea ce le convine, de multe ori pretinzând că ceea ce oferă este maximul ce
poate fi dat în acea relaţie şi, prin urmare, relaţia respectivă depinde în
principal de eforul lor. Aceasta este o relaţie construită pe minciună şi
interes.
Procedând
astfel vor ajunge uşor a pretinde că ei se străduiesc, dau totul, dar Dumnezeu
nu îi ascultă şi nici nu le răspunde şi, prin urmare, sunt îndreptăţiţi să facă
tot ceea ce consideră ei înşişi că este bine pentru ei.
În
felul acesta îşi lasă sufletele cotropite de mândrie, nerecunoştinţă, poftă
nestăpânită, minciună, ură şi orice alte nedreptăţi care le servesc intereselor
lumeşti conjuncturale.
Cu ei,
din acel moment, se va întâmpla ceea ce Apostolul Iacov a punctat fără a ezita
câtuşi de puţin în exprimare: “Poftiţi şi nu aveţi; ucideţi şi pizmuiţi şi nu
puteţi dobândi ce doriţi; vă sfătuiţi şi vă războiţi, şi nu aveţi, pentru că nu
cereţi. / Cereţi şi nu primiţi, pentru că cereţi rău, ca voi să risipiţi în
plăceri. / Preadesfrânaţilor! Nu ştiţi, oare, că prietenia lumii este duşmănie
faţă de Dumnezeu? Cine deci va voi să fie prieten cu lumea se face vrăjmaş lui
Dumnezeu” (Iacov 4:2-4).
Din nou
vedem ce înseamnă calea cea largă pe care aleargă cei mai mulţi din această
lume.
Nu necazurile
ivite în calea lor îi determină să facă o astfel de alegere, ci propriile pofte
şi lipsa exerciţiului de a le ţine în frâu. Căci un adevărat creştin este
pregătit deja ca, în lumea aceasta, necazuri să aibă. Dar, pe lângă această
pregătire, el a învăţat că toate încercările sunt bune dacă ştii cum să le
primeşti: “Mare bucurie să socotiţi, fraţii mei, când cădeţi în felurite
ispite, / Ştiind că încercarea credinţei voastre lucrează răbdarea; / Iar
răbdarea să-şi aibă lucrul ei desăvârşit, ca să fiţi desăvârşiţi şi întregi,
nelipsiţi fiind de nimic” (Iacov 1:2-4).
Prin
încercări ne lămurim şi ne şlefuim şi putem deveni desăvârşiţi, gata a prelua
jugul lui Hristos, după cum ne-a şi îdemnat: “Luaţi jugul Meu asupra voastră şi
învăţaţi-vă de la Mine, că sunt blând şi smerit cu inima şi veţi găsi odihnă
sufletelor voastre” (Matei 11:29).
Încercarea
deci nu îl va speria pe adevăratul creştin şi nici nu-l va dărâma. Dimpotrivă,
fiindcă el ştie că prin ea credinţa sa se va întări şi nimic nu-i va mai putea
înăbuşi darul harului lui Dumnezeu:
“Deci
fiind îndreptaţi din credinţă, avem pace cu Dumnezeu, prin Domnul nostru Iisus
Hristos, / Prin Care am avut şi apropiere, prin credinţă, la harul acesta, în
care stăm, şi ne lăudăm întru nădejdea slavei lui Dumnezeu. / Şi nu numai atât,
ci ne lăudăm şi în suferinţe, bine ştiind că suferinţa aduce răbdare, / Şi
răbdarea încercare, şi încercarea nădejde / Iar nădejdea nu ruşinează pentru că
iubirea lui Dumnezeu s-a vărsat în inimile noastre, prin Duhul Sfânt, Cel dăruit
nouă” (Romani 5:1-5).
Şi aşa
este firesc, deoarece dacă am putut prin sacrificiul lui Iisus să căpătăm
iertarea păcatelor noastre şi împăcarea, intrând astfel în dragostea lui
Dumnezeu şi ştiind că Dumnezeu niciodată nu se schimbă, cine oare ne va mai
putea scoate de sub mâna Acestuia: “Şi Eu le dau viaţă veşnică şi nu vor pieri
în veac, şi din mâna Mea nimeni nu le va răpi” (Ioan 10:28), “Căci Hristos,
încă fiind noi neputincioşi, la timpul hotărât a murit pentru cei
necredincioşi. / Căci cu greu va muri cineva pentru un drept; dar pentru cel
bun poate se hotărăşte cineva să moară. / Dar Dumnezeu Îşi arată dragostea Lui
faţă de noi prin aceea că, pentru noi, Hristos a murit când noi eram încă
păcătoşi. / Cu atât mai vârtos, deci, acum, fiind îndreptaţi prin sângele Lui,
ne vom izbăvi prin El de mânie. / Căci dacă, pe când eram vrăjmaşi, ne-am
împăcat cu Dumnezeu, prin moartea Fiului Său, cu atât mai mult, împăcaţi fiind,
ne vom mântui prin viaţa Lui. / Şi nu numai atât, ci şi ne lăudăm în Dumnezeu prin
Domnul nostru Iisus Hristos, prin Care am primit acum împăcarea” (Romani
5:6-11).
Prin
aceasta am căpătat dreptul de a deveni fii ai lui Dumnezeu şi, faţă de o
asemenea inegalabilă onoare, ce altceva ne mai poate tenta sau înfricoşa,
ştiind că neputinţa ne-a fost transformată în putere, spre viaţă veşnică?
Trăind
în lumea asta suntem martori la un proces de degradare accelerată a omului care
s-a lăsat prins în mrejele aruncate de satana sub forma unor tentaţii atent
disimulate de formulări ca libertate, diversitate, drepturi sau progres, dar
care se materializează sub foma de libertinaj, fărâmiţarea moralei şi
ascensiunea promiscuităţii subumane, promovate ca nou stil de viaţă a unei
societăţi mai mult decât prezumţioasă, îmbătată de iluzia că prin ştiinţă şi
tehnologie îşi poate asigura puteri nemărginite, devenind propriul său
dumnezeu. Iată cum vechea iluzie ce a constituit premiza păcatului originar se
revigorează prin aceeaşi lipsă de credinţă a omului!
Cum
este cu putinţă aceasta în plină eră a informaţiei?
Foarte
simplu, prin alegerea greşită a celui căruia vrei să te supui şi să-l urmezi,
precum am văzut în avertismentul citat mai sus.
Trăim
acum o epocă materialistă aproape exculsivistă, aşa cum se ajunsese şi pe
vremea lui Noe. Aceasta a stimulat manifestările trupeşti, carnale, care, la
rândul lor, conduc la subminarea moralei, dărâmând ultimele bariere ale
rezistenţei în faţa unei ofensive pernicioase a fărădelegii. Din leagănul lui
Dumnezeu omenirea s-a aruncat cu exuberanţă pe plasa de acrobaţie a minciunii
abil ţesută de tatăl acesteia şi face tumbe caraghioase, ca un căţel în faţa
stăpânului său, spre marele deliciu al acestuia ( fac o astfel de afirmaţie
fără intenţia de a jigni, dar cu cea declarată de a şoca): “Căci cei ce sunt
după trup cugetă cele ale trupului, iar cei ce sunt după Duh, cele ale
Duhului./ Căci dorinţa cărnii este moarte dar dorinţa Duhului este viaţă şi
pace; / Fiindcă dorinţa cărnii este vrăjmăşie împotriva lui Dumnezeu, căci nu
se supune legii lui Dumnezeu, că nici nu poate. / Iar cei ce sunt în carne nu
pot să placă lui Dumnezeu” (Romani 8:5-8).
Ce cale
simplă de abandonare a lui Dumnezeu: renunţi la darul harului pe care ţi l-a
făcut Acesta şi te predai trupeşte plăcerilor senzuale cu care îţi umpli
existenţa efemeră, renunţi la credinţa în promisiunile lui Iisus Hristos şi te
înhami ca un animal la căruţa noului tău stăpân, satana care o conduce spre pieire:
“Aceştia însă defaimă cele ce nu cunosc, iar cele ce, - ca dobitoacele
necuvântătoare, - ştiu din fire, într-acestea îşi găsesc pieirea” (Iuda 1:10).
Numai
uitându-ne în jurul nostru şi ne putem cu facilitate da seama cât de largă
trebuie să fi devenit calea aceasta pentru a-i putea primi pe toţi cei care au
apucat chiar acum pe ea.
Dincolo
de durerile pricinuite de aceşti dezlănţuiţi necredincioşi, creştinii nu pot
avea decât un copleşitor sentiment de compasiune pentru soarta acestora.
Prăpastia dintre ei se măreşte irevocabil şi orbirea ce a pus stăpânire pe
primii este numai un precursor al amăgirii finale prin care minciuna va deveni
ultimul lor idol, făcâdu-i să uite definitiv de Dumnezeu, abandonaţi fiind
autocreatei nebunii în care se laudă ca fiind înţelepţi. Au devenit fiinţe
pământeşti fireşti, cu aspiraţii exclusiv lumeşti, care şi-au uitat amnetic
menirea şi, prin urmare, nici nu ar mai putea-o înţelege fiindcă “Omul firesc
nu primeşte cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie şi nu
poate să le înţeleagă, fiindcă ele se judecă duhovniceşte” (1Corinteni 2:14).
Renunţând
la Duhul Sfânt şi înlocuindu-l cu duhul acestei lumi ei au comis hula cea mai
mare şi de neiertat: “Dar cine va huli împotriva Duhului Sfânt nu are iertare
în veac, ci este vinovat de osânda veşnică” (Marcu 3:29).
Este
ruinarea definitivă a posibilităţii de a restabili o relaţie cu Dumnezeu.
Relaţie în sensul de comuniune care nu poate veni decât din acceptarea cu
pocăinţă şi în credinţă a sacrificiului adus de Iisus Hristos spre iertarea
păcatelor şi mântuirea noastră: “Şi oricine şi-a pus în El nădejdea, acesta se
curăţeşte pe sine, aşa cum Acela curat este” (1Ioan 3:3).
Cuvântul
lui Dumnezeu este foarte clar: numai astfel mai putem reintra într-o relaţie cu
El şi avea o comuniune cu Acesta, care ne va face cunoscuţi Lui. Nu există o
alte cale şi aceasta este ultima şansa de care putem beneficia, prin răbdarea
lui Dumnezeu, a cărei limită a fost totuşi fixată chiar de El Însuşi: “Şi când
a deschis pecetea a cincea, am văzut, sub jertfelnic, sufletele celor
înjunghiaţi pentru cuvântul lui Dumnezeu şi pentru mărturia pe care au dat-o. /
Şi strigau cu glas mare şi ziceau: Până când, Stăpâne sfinte şi adevărate, nu
vei judeca şi nu vei răzbuna sângele nostru, faţă de cei ce locuiesc pe pământ?
/ Şi fiecăruia dintre ei i s-a dat câte un veşmânt alb şi li s-a spus ca să
stea în tihnă, încă puţină vreme, până când vor împlini numărul şi cei
împreună-slujitori cu ei şi fraţii lor, cei ce aveau să fie omorâţi ca şi ei” (Apocalipsa
6:9-11).
Rătăcirea
necredincioşilor îi pune pe aceştia în imposibilitatea de a mai fi cunoscuţi de
Dumnezeu, ceea ce va conduce la respingerea lor de a intra în împărăţia lui
Dumnezeu: “Şi mi-a zis: Scrie: Fericiţi cei chemaţi la cina nunţii Mielului! Şi
mi-a zis: Acestea sunt adevăratele cuvinte ale lui Dumnezeu” (Apocalipsa 19:9).
Cei
chemaţi la nunta Mielului sunt adevăraţii credincioşi care, prin acceptarea lui
Iisus Hristos şi credinţa în El, s-au făcut vrednici de viaţa veşnică: “Adevărat,
adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu şi crede în Cel ce M-a trimis
are viaţă veşnică şi la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la
viaţă” (Ioan 5:24).
Rezultă
că marea întrebare la care trebuie să-şi răspundă fiecare este: ce îmi doresc
cu ardoare?
Ce vă doriţi?
“Ca
nişte prunci de curând născuţi, să doriţi laptele cel duhovnicesc şi
neprefăcut, ca prin el să creşteţi spre mântuire” (1 Petru 2:2)
Un
studiu, făcut de un psiholog (William Marston) pe circa 3.000 de persoane, cu
titlul “Pentru ce trăiţi?” oferă un răspuns şocant: 94% din subiecţi afirmau că
suportă pur şi simplu prezentul, în aşteptarea viitorului, pe care îl defineau
ca “pe ceva ce urma să se întâmple”.
Aşadar:
ce vă doriţi de la viaţă?
Ce
căutaţi?
Aceasta
a fost prima întrebare venită din partea lui Iisus în timpul slujirii sale
omeneşti. El ne pune aceeaşi întrebare şi astăzi: “Ce căutaţi? Ce vă doriţi în
viaţa aceasta?”
Cum îi răspundem
noi?
Adânc
în inimile noastre cei mai mulţi cunosc răspunsul, sau care ar trebui să fie
acesta. Şi totuşi vieţile noastre expun o altă realitate. Noi ne dorim putere,
averi şi notorietate, toate pentru satisfacerea plăcerii personale şi, din păcate,
nu o relaţie adevărată, profundă cu Iisus.
Dar
Iisus ştie cu adevărat de ce avem noi nevoie cel mai mult. Şi de aceea ne dă
imbolduri după imbolduri, astfel încât să ne conştientizeze acea nevoie.
Pentru
asta l-a şi întrebat pe un om bolnav: “Vrei să te faci sănătos?” (Ioan 5:6).
Poate că vă miraţi, zicându-vă: “ce fel de întrebare mai e şi asta? Desigur că
îşi doreşte!”.
Nu
neapărat. Spre exemplu nu orice persoană care abuzează de alcool sau de droguri
doreşte să se elibereze. Nu orice “stea” de cinema, muzică, sport, sau de mai
ştiu eu ce, îşi doreşte în mod necesar să-şi schimbe stilul de viaţă. Nu orice
persoană care duce o viaţă păcătoasă ar vrea să lase în urmă acel gen de viaţă.
Nu
orice persoană care duce o viaţă defectuoasă, nu contează cât de mizerabilă
este aceasta, doreşte să se schimbe. Dar dacă şi când suntem gata de schimbare
şi avem nevoie de ajutorul Domnului, El este cu siguranţă alături de noi.
La
începutul slujirii Sale, Iisus a întâlnit doi oameni pe care i-a întrebat ce
caută. Acei doi oameni, aflaţi într-o căutare ardentă, au reuşit, prin imboldul
lui Iisus, să găsească mai mult decât îşi propuseseră pentru că Iisus le-a dat
ceea ce era realmente necesar vieţii. Şi El va face acelaşi lucru şi pentru
noi. Cuvintele Lui către ei au fost: “Veniţi şi veţi vedea” şi ni le adresează
oricând şi nouă.
“A doua
zi iarăşi stătea Ioan şi doi dintre ucenicii lui. / Şi privind pe Iisus, Care
trecea, a zis: Iată Mielul lui Dumnezeu! / Şi cei doi ucenici l-au auzit când a
spus aceasta şi au mers după Iisus. / Iar Iisus, întorcându-Se şi văzându-i că
merg după El, le-a zis: Ce căutaţi? Iar ei I-au zis: Rabi (care se tâlcuieşte:
Învăţătorule), unde locuieşti? / El le-a zis: Veniţi şi veţi vedea…” (Ioan
1:35-39). Ceea ce ne zice şi nouă tuturor, în orice moment al vieţii noastre pe
pământ.
Andrei,
fratele lui Petru, a fost unul dintre cei doi care a auzit cele spuse de Ioan
Botezătorul (celălalt a fost cel mai iubit ucenic al lui Iisus, Apostolul Ioan)
şi care l-a urmat pe Iisus. Primul lucru pe care Andrei l-a făcut a fost să-l
găsească pe fratele său, Simon (Petru) şi să-i spună: “am găsit pe Mesia” şi
să-l aducă la Acesta. Iisus l-a privit şi a zis: “Tu eşti Simon, fiul lui Iona;
tu te vei numi Chifa (ce se tâlcuieşte: Petru)” (Ioan 1:41-42).
Aceasta
ne arată încă de la început cât de variaţi sunt oamenii ce capătă credinţa în
Iisus Hristos şi cât de diferit abordează Iisus fiecare persoană. Primele două
persoane, Ioan şi Andrei, l-au auzit pe Ioan Botezătorul proclamându-L pe Iisus
“Mielul lui Dumnezeu” şi, drept rezultat, L-au urmat pe Hristos. Apoi Andrei,
care îl urmase pe Iisus, l-a adus pe fratele său Simon Petru la Iisus.
Şi
relatarea continuă cu Filip, care aparent nu a avut niciun credincios care să-l
fi ajutat, dar Iisus l-a chemat: “A doua zi voia să plece în Galileea şi a
găsit pe Filip. Şi i-a zis Iisus: Urmează-Mi” (Ioan 1:43).
Apoi,
noul convertit, Filip l-a găsit pe Natanael şi l-a invitat să vină să vadă:
“Filip a găsit pe Natanael şi i-a zis: Am aflat pe Acela despre Care au scris
Moise în Lege şi proorocii, pe Iisus, fiul lui Iosif din Nazaret. / Şi i-a zis
Natanael: Din Nazaret poate fi ceva bun? Filip i-a zis: Vino şi vezi” (Ioan
1:45-46).
Şi
lucrurile au mers tot aşa mai departe spre împlinirea celor profeţite.
Fiecare
este diferit. Probabil că aţi auzit diverse povestiri despre oameni care au
avut un trecut tragic, plin de fapte din cele mai reprobabile şi care, după
cunoaşterea şi acceptarea lui Iisus Hristos şi-au schimbat vieţile de o manieră
dramatică. După ce auzim astfel de
mărturii începem să ne gândim că poate credinţa noastră în Iisus Hristos nu
este atât de semnificativă ca a acestora. Putem spune: “Mie nu mi s-a întâmplat
ceva atât de dramatic!”
Dar
asta nu înseamnă că acei credincioşi au suferit o convertire mai bună decât
ceilalţi! Ci numai una diferită.
Trebuie
să ne amintim un simplu lucru: Dumnezeu ne dă tuturor acelaşi dar. Cu toţii
primim aceeaşi binecuvântare. Cu toţii am păcătuit în viaţa noastră şi
apucaserăm pe drumul îndepărtării eterne de Dumnezeu. Dar cu toţii putem fi
salvaţi prin dragostea lui Dumnezeu şi a Fiului Său. Deci dacă ne-am pus
credinţa în Iisus Hristos ca fiind Domnul şi Mântuitorul nostru, atunci fiecare
dintre noi are o mărturie care merită să fie împărtăşită spre zidire.
Aşa
după cum oamenii au diferite tipuri de personalitate şi temperament, ei vin la
credinţă pe diverse căi. Unii pot avea extraordinare experienţe emoţionale la
momentul când decid să-l urmeze pe Hristos, în timp ce alţii nu.
Când am
început să devin conştient ce îmi lipseşte cel mai mult şi să-l rog pe Domnul
să vină în viaţa mea, nu am simţit nimic deosebit. N-am simţit nimic specific
atunci imediat. Astfel încât, în mod greşit, am crezut că poate nu pot să mă
schimb, sau că poate este prea târziu pentru aceasta, sau că pur şi simplu
Domnul nu mai vrea să mă primească.
Dar
Domnul nu ne dă schimbarea prin simţuri, ci prin credinţă (“Căci umblăm prin
credinţă, nu prin vedere” – 2 Corinteni 5:7). Iar credinţa se zideşte prin
smerire şi rugăciune, prin acceptarea schimbării şi perseverenţă.
Emoţiile
nu sunt rele; se poate ca prezenţa Domnului să fie experimentată în mod real şi
profund pe cale emoţională. Dar asta nu li se întâmpţă tuturor. Sau se poate
întâmpla în anumite împrejurări excepţionale care îi vor marca definitoriu,
pentru tot restul vieţii.
Ajungem
deci la Hristos pe căi diferite. Ioan şi Andrei L-au găsit pe Iisus prin
îndemnul unui profet (Ioan Botezătorul). Simon Petru şi Nataniel au venit la
Iisus prin eforturile personale ale altor credincioşi. În cazul lui Filip,
Domnul nu a folosit vreun mijlocitor omenesc. El realmente L-a întâlnit pe
Iisus in miezul unei zile obişnuite şi a răspuns chemării Acestuia. Ca şi
Apostolul Pavel, a cărui convertire a fost de-a dreptul dramatică prin abordare
şi radicalitatea sa (vezi Fapte 9).
Important
este că, deşi încă nu Îl ştiau, Îl căutau cu ardoare. Şi L-au găsit.
Şi noi,
la fel, putem să-L găsim pe Domnul... Şi să rămânem pentru totdeauna cu El...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu