Şi
se va propovădui această Evanghelie a împărăţiei în toată lumea spre mărturie
la toate neamurile; şi atunci va veni sfârşitul (Matei 24:14). Amin!
Calea mântuirii este una singură: Iisus Hristos, prin harul Său şi credinţa noastrâ în Acesta. Sfârşitul lucrării Sale va împlini toate cele făcute cunoscute nouă prin Cuvântul lui Dumnezeu, definitivând şi aceasta eră (veac) a lucrării Sale. Cei aleşi (adormiţi sau vii) vor fi chemaţi la Domnul Iisus Hristos; ceilalţi îşi vor căpăta pedeapsa veşnică. Sârguiţi-vă sa fiţi găsiţi pregătiţi. Domnul vine! "Da, vin curând. Amin! Vino, Doamne Iisuse! / Harul Domnului Iisus Hristos, cu voi cu toţi!"
5 feb. 2025
BIBLIA - citatul zilei (3)
28 ian. 2025
TRIUMFUL VIEŢII - Ce este păcatul?_6
“Deci le-a zis Iisus:
Încă puţină vreme Lumina este cu voi. Umblaţi cât aveţi Lumina ca să nu vă
prindă întunericul. Căci cel ce umblă în întuneric nu ştie unde merge” (Ioan
12:35)
Înţelegem acum de ce această viaţă temporală, pe care am primit-o prin graţia lui Dumnezeu, spre a ajunge să putem face în cunoştinţă de cauză alegerea mântuitoare, ne este afectată de atâtea aspecte negative, care ne pot altera traiul cotidian până acolo incât acesta să ni se pară un blestem. Şi cu cât aceia dintre noi care se vor lăsa copleşiţi de forţa celui rău şi vor accepta jugul său, lăsându-se seduşi de falsele sale valori de care ar putea beneficia în această viaţă pe pământ – avere, putere lumească, faimă şi onoruri omeneşti, satisfacerea poftelor, mulţumirea unor simţuri exacerbate etc. - cu atât se vor afunda în întuneric şi se vor înstrăina de Dumnezeu, devenind servanţii stăpânitorului vremelnic al acestei lumi şi acceptând povara păcatului ce va deveni stigmatul osândei lor veşnice.
Iată cum îi descrie Cuvântul lui
Dumnezeu pe cei ce se lasă astfel purtaţi, fără împotrivire, pe o asemenea
cale:
“Plini fiind de toată nedreptatea, de desfrânare, de viclenie, de lăcomie, de răutate; plini de pizmă, de ucidere, de ceartă, de înşelăciune, de purtări rele, bârfitori, / Grăitori de rău, urâtori de Dumnezeu, ocărâtori, semeţi, trufaşi, lăudăroşi, născocitori de rele, nesupuşi părinţilor, / Neînţelepţi, călcători de cuvânt, fără dragoste, fără milă; / Aceştia, deşi au cunoscut dreapta orânduire a lui Dumnezeu, că cei ce fac unele ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai că fac ei acestea, ci le şi încuviinţează celor care le fac” (Romani 1:29-32).
Aceştia, prin propria lor alegere,
s-au înstrăinat de Dumnezeu şi nu mai pot produce roadele cele bune insuflate
de Domnul, spre îndrerptarea şi mântuirea oricărui om ce Îl caută pe Mântuitor
şi îşi pune credinţa în El.
23 ian. 2025
TRIUMFUL VIEŢII - Ce este păcatul?_5
Şi alt semn s-a arătat
în cer: iată un balaur mare, roşu, având şapte capete şi zece coarne, şi pe
capetele lui, şapte cununi împărăteşti. / Iar coada lui târa a treia parte din
stelele cerului şi le-a aruncat pe pământ. Şi balaurul stătu înaintea femeii,
care era să nască, pentru ca să înghită copilul, când se va naşte (Apocalipsa
12:3,4).Amin!
Nu
a fost însă ascultat întrutotul în înţelepciunea Sa, deoarece fiinţa cea mai
înaltă pe care o crease, Lucifer / diavolul / satana, pătruns de mândrie şi
invidie, a ales să se preamarească pe el însuşi, cantonându-se în zona
întunericului şi separându-se împreună cu acoliţii (1/3 din totalitatea
îngerilor care s-au lăsat seduşi şi corupţi de rătăcirea acestuia), în ambiţia
trufiei de a avea propria sa împarăţie care să-i revină în exclusivitate, aceea
a întunericului şi răului, crezând că astfel va găsi o cale de a-şi satisface orgoliul de a deveni mai presus de
Dumnezeu.
“Tu
care ziceai în cugetul tău: "Ridica-mă-voi în ceruri şi mai presus de
stelele Dumnezeului celui puternic voi aşeza jilţul meu! În muntele cel sfânt
voi pune sălaşul meu, în fundurile laturei celei de miazănoapte./ Sui-mă-voi
deasupra norilor şi asemenea cu Cel Preaînalt voi fi" (Isaia 14:13,14).
Numai că prin această mişcare, el, împreună cu îngerii astfel decăzuţi, au devenit nu numai părtaşii răului, ci şi exponenţii promotori ai acestuia, schimbându-şi prin aceasta natura genetică şi spirituală, astfel încât, pe cale de consecinţă, toate acţiunile lor au devenit contrare binelui şi ireconciliabile cu natura lucrării lui Dumnezeu.
Ei
bine, acesta a fost momentul în care păcatul a căpătat pricină şi, prin
intermediul cetei îngerilor rebeli, a pătruns în împărăţia luminii şi a
contaminat perfecţiunea lucrării lui Dumnezeu, conducând spre moarte prin
ruinare a celor ce îl vor adopta, urmând îndemnul îngerilor decăzuţi:
“Iar
prin pizma diavolului moartea a intrat în lume şi cei ce sunt de partea lui vor
ajunge s-o cunoască” (Cartea înţelep. lui Sol. 2:24).
Şi:
“Iată
cum va fi păcatul vostru: ca o spărtură într-un zid înalt, care dintr-o dată şi
pe neaşteptate se prăbuşeşte” (Isaia 30:13).
Păcatul
este deci negarea binelui şi reprimarea lui spre a face loc răului cu scopul
de
a înlănţui lumina vieţii şi a o face înghiţită de umbra morţii din tărâmul
întunericului, prin acţiuni subversivo-insidioase. Trebuie precizat că acest
caracter subversiv şi insidios îl poate avea numai faţă de fiii luminii, însă
nu şi în raport cu Dumnezeu, care nu numai
că pe toate le-a făcut, dar pe toate le şi cunoaşte şi le poate stăpâni
cu puterea Sa, fiind perpetuu infailibil şi atotţiitor:
“El
descoperă cele mai adânci şi cele mai ascunse lucruri, ştie ce se petrece în
întuneric şi lumina sălăşluieşte cu El” (Daniel 2:22).
Ȋn plus, propagând răul, promotorii lui nu vor avea alt ţel clar decât pe acela de a se opune binelui, acţionând precum orbii: “…Căci cel ce umblă în întuneric nu ştie unde merge” (Ioan 12:35).
15 ian. 2025
VREME TRECE, VREME VINE
De te-ndeamnă, de te cheamă;
Ce e val, ca valul trece,
Nu spera şi nu ai teamă;
Te întreabă şi socoate
Ce e rău şi ce e bine;
Toate-s vechi şi nouă toate:
Vreme trece, vreme vine.
9 ian. 2025
TRIUMFUL VIEŢII - Ce este păcatul?_4
Dar măreţia puterii lui Dumnezeu nu se reduce numai la aceasta şi pentru a pătrunde şi în alte taine ale lucrării Sale vom aborda un alt aspect şi anume cum a creat Dumnezeu toate cele văzute şi nevăzute. Răspunsul îl avem în Ioan:
“La
început era Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvântul. /
Acesta era întru început la Dumnezeu. / Toate prin El s-au făcut; şi fără El
nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut. / Întru El era viaţă şi viaţa era lumina
oamenilor” (Ioan 1:1-4).
Şi
mai departe:
“Şi
Cuvântul S-a făcut trup şi S-a sălăşluit între noi şi am văzut slava Lui, slavă
ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har şi de adevăr. / Ioan (Botezătorul –
n.n.) mărturisea despre El şi striga, zicând: Acesta era despre Care am zis:
Cel care vine după mine a fost înaintea mea, pentru că mai înainte de mine era.
/ Şi din plinătatea Lui noi toţi am luat, şi har peste har. / Pentru că Legea
prin Moise s-a dat, iar harul şi adevărul au venit prin Iisus Hristos. / Pe Dumnezeu
nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul cel Unul-Născut, Care este în sânul Tatălui,
Acela L-a făcut cunoscut” (Ioan 1:14-18).
Ȋntărit şi prin: “Cu cuvântul Domnului cerurile s-au întărit
şi cu duhul gurii Lui toată puterea lor.” (Psalm 32:6).

Extraordinară relatare! Dumnezeu le-a făcut pe toate prin Cuvânt care, în cele din urmă, s-a întrupat în Hristos, în această lume, pentru a aduce împăcarea omului, acel permanent fiu risipitor, cu Dumnezeu, Tatăl său.
Să
vedem mai departe cum şi prin ce omul a devenit fiul risipitor şi de ce Iisus
Hristos S-a sacrificat pentru a-l răscumpăra şi, aducând împăcarea, să-l repună
în poziţia primordială de fiu al lui Dumnezeu.
Revenind
spre completare, putem conchide că mai întâi Dumnezeu a creat universul şi
făpturile înalte numite îngeri, însărcinate a avea grijă de acesta. Prin
această acţiune El a adus la existenţă perfecţiunea, separând-o de tot ceea ce
ar fi putut-o corupe şi strica în măreţia ei, adică a separat lumina (viaţa) de
întuneric (moarte), deci binele de rău, creind premisele vieţii veşnice într-o
împărăţie indestructibilă a luminii, prin izolarea răului în tărâmul
întunericului.
“Atunci mi-am dat seama că tot ceea ce a făcut Dumnezeu va ţine în veac de veac şi nimic nu se poate adăuga, nici nu se poate micşora şi că Dumnezeu lucrează aşa ca să ne temem de faţa Lui” (Ecclesiastul 3:14).
5 ian. 2025
BOTEZUL DOMNULUI
31 dec. 2024
30 dec. 2024
BLȂNDUL PĂSTOR
24 dec. 2024
CRĂCIUN LUMINOS CĂ S-A NĂSCUT HRISTOS!
19 dec. 2024
TRIUMFUL VIEŢII - Ce este păcatul?_3
De aceea, precum printr-un om a intrat păcatul în lume şi prin păcat moartea, aşa şi moartea a trecut la toţi oamenii, pentru că toţi au păcătuit în el (Romani 5:12)
Ȋnţelegând acum ceva mai bine cine este Dumnezeu, să reluăm ceea ce abordasem mai sus cu referire la lucrarea lui Dumnezeu. Aşa cum spuneam, Acesta şi-a început lucrarea prin diverse separări: lumina de întuneric, pământul de cer, apele de uscat şi a văzut că este bine, adică perfect, care poate exista în măreţia prezenţei Sale. Şi-a continuat apoi lucrarea prin pregătirea pământului în vederea creării vieţii pe acesta. Şi pe toate le-a făcut bine, foarte bune ş.a.m.d.
Această perfecţiune a creaţiei lui Dumnezeu,
începută prin separări, ne arată că unele lucruri au rămas permanent separate
prin lucrarea lui Dumnezeu şi ele nu pot avea aceeaşi caracteristică de bune
(generatoare de bine), deoarece altfel nu ar mai fi fost separate, ci o au pe
cea de rele (generatoare de rău) faţă de scopul propus, adică aceluia de a
obţine o lucrare perfectă. Ȋnţelegem de aici că
lucrarea lui Dumnezeu s-a făcut din cele bune şi
nu poate avea nimic în comun cu cele rele deoarece i-ar afecta caracterul de
perfecţiune, rezultând că binele şi răul sunt fundamentale,
antagonice şi ireconciliabile şi numai absoluta putere a lui Dumnezeu le poate
guverna în siguranţă atât pe unul, cât şi pe celălalt.
Spuneam că este copleşitor gândul că Acest Dumnezeu a creat omul după chipul şi asemănarea Sa. Acum putem numi şi scopul pentru care l-a creat, desprins din chiar planul Său de mântuire, vestit prin propriul Cuvânt, consemnat în Biblie:
“Dumnezeu a zidit pe om spre nestricăciune şi l-a făcut după chipul fiinţei Sale” (Cartea înţelep. lui Sol. 2:23).
“Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos spre învăţătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înţelepţirea cea întru dreptate, / Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit, bine pregătit pentru orice lucru bun” (2 Timotei 16,17).
Formidabilă revelaţie: omul a fost creat desăvârşit (nici nu putea altfel fi compatibil cu perfecţiunea lucrării lui Dumnezeu), pentru o interacţiune complementară firească cu orice lucru bun!
12 dec. 2024
TRIUMFUL VIEŢII - Ce este păcatul?_2
Cuvintele nu sunt suficiente pentru a pefigura imaginea lui Dumnezeu după înţelesurile noastre slabe; putem însă aprecia că El este cu mult mai mult decît infinitul, puterea Sa este fără vreo limită, iar măreţia slavei Sale este cununa atotcuprizătoare a tuturor acestora.
“Pentru
că întru El au fost făcute toate, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele
văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii.
Toate s-au făcut prin El şi pentru El” (Coloseni 1:16).
Capacitatea şi puterea Lui sunt atât
de mari încât până şi timpul îl poate face să se dilate după voia Sa sau să se
contracte instantaneu: “Şi aceasta una
să nu vă rămână ascunsă, iubiţilor, că o singură zi, înaintea Domnului, este ca
o mie de ani şi o mie de ani ca o zi” (2 Petru 3:8).
De aici reiese şi caracterul infailibil al lui Dumnezeu, căci El, ştiindu-le pe toate încă dinainte de a fi făcute (“Şi iată, Doamne, Tu le-ai cunoscut pe toate şi pe cele din urmă şi pe cele de demult…” – Psalm 138:5), cu siguranţă nu le va rândui spre păstrare decât pe cele bune, iar pe cele rele le va destina deşertăciunii, spre pieire.
Devine
astfel uşor de realizat că, deoarece toate au fost făcute întru El şi de către
El, nimeni nu se poate compara cu Dumnezeu şi nu poate avea pretenţii în faţa
Acestuia, după cum ne-a spus chiar El: “Cine M-a îndatorat cu ceva, ca să fiu
acum dator să-i dau înapoi? Tot ce se află sub ceruri este al Meu” (Cartea lui
Iov 41:11).
Este copleşitor, prin semnificaţiile
implicate, gândul că Acest Dumnezeu a creat omul după chipul şi asemănarea Sa
şi, în infinita Sa dragoste şi răbdare, lucrează permanent spre a-l aduce
înapoi pe acest fiu rătăcitor, la fel cum acesta s-a și despărţit de El, adică
prin propria-i alegere.
5 dec. 2024
TRIUMFUL VIEŢII - Ce este păcatul?_1
Asta dovedeşte că o definiţie a păcatului, după înţelesurile slabe ale lumii, nu poate fi satisfăcător formulată. Şi, într-adevăr, definiţiile din diverse dicţionare nu fac decât să sublinieze neputinţa omului de a sintetiza ceea ce ar putea să însemne cuvântul păcat.
Nu am câtuşi de puţin intenţia de a ataca aici suficienţa şi neputinţa demersurilor lumeşti, dar definiţia dată, spre exemplu, în DEX este departe a fi de folos.
Paradoxal, formulări mai aproape de adevăr găsim în continuare, la locuţiuni, pe care le redau deoarece sunt folositoare străduinţei de a înţelege semnificaţia păcatului: “Cu păcat = greșit; nedrept, vinovat, neîngăduit, oprit. Fără (de) păcat = nevinovat, corect, drept, legiuit”.
Lăsând puţin deoparte încercarea de definiţie, aş dori să ne îndreptăm atenţia către Cuvântul lui Dumnezeu (Biblia) şi să încercăm a descifra unele din înţelesurile acestuia, singurele care ne pot ajuta să căpătăm răspunsuri pertinente.
Aşa după cum marea majoritate dintre noi cunoaşte, lucrarea generatoare a lui Dumnezeu, ce avea a se încheia apoteotic cu creaţia omului, a început prin anumite separări.
Dar înainte de a aborda lucrarea de creaţie a lui Dumnezeu să încercăm a realiza cine este Dumnezeu şi a înţelege slava puterii sale.
Vă puteţi imagina cât de mare este universul vizibil în care am fost creaţi? Cine poate număra măcar stelele cuprinse de acesta? Numai Calea Lactee, micuţa galaxie unde este plasat Pământul, are peste 100 de miliarde de stele! Le puteţi oare număra pe cele ale întregului univers? Cred că v-ar fi foarte greu şi nu ştiu dacă o viaţă de om ar fi de ajuns.
Dar Dumnezeu le-a făcut pe toate şi le-a numit şi ştie permanent unde le-a aşezat, niciuna la întâmplare!
Pe deasupra mai sunt şi cele nevăzute şi nu putem şti cât de multe şi de măreţe sunt şi toate acestea. Avem numai vaga informaţie şi firava înţelegere că acestea pot însemna chiar cu mult mai mult.
Nu-i aşa că este greu să vă imaginaţi o asemenea imensitate?
Cu atât mai mult pe Dumnezeu!
28 nov. 2024
HARUL DOMNULUI I - ALTERNATIVE
“Atunci mi-am dat seama că tot ceea ce a făcut Dumnezeu va ţine în veac
de veac şi nimic nu se poate adăuga, nici nu se poate micşora şi că Dumnezeu
lucrează aşa ca să ne temem de faţa Lui” (Eclesiastul 3:14).
Nu a fost însă ascultat întrutotul în înţelepciunea Sa, deoarece fiinţa
cea mai înaltă pe care o crease intr-o măreție neasemuită, devenit ulterior
satana/diavolul, pătruns de mândrie şi invidie, a ales să se preamarească pe el
însuşi, cantonându-se în zona întunericului, separându-se împreună cu acoliţii
(1/3 din totalitatea îngerilor care s-au lăsat seduşi şi corupţi de rătăcirea
acestuia), în ambiţia trufiei sale de a avea propria sa împarăţie, care să-i
revină în exclusivitate, aceea a întunericului (morţii) şi răului, crezând că
astfel va găsi o cale de a-şi satisface
orgoliul de a deveni mai presus de Dumnezeu.
“Tu care ziceai în cugetul tău: "Ridica-mă-voi în ceruri şi mai
presus de stelele Dumnezeului celui puternic voi aşeza jilţul meu! În muntele
cel sfânt voi pune sălaşul meu, în fundurile laturei celei de miazănoapte./
Sui-mă-voi deasupra norilor şi asemenea cu Cel Preaînalt voi fi" (Isaia
14:13,14).
Desprinderea lor de Dumnezeu şi cantonarea în împărăţia întunericului
s-a manifestat şi prin încercarea de a forma o breşă în lucrarea lui Dumnezeu
prin care să o năruie pe aceasta şi să o preia prin învăluirea sa în mantia
înşelător şi seducător prezentată a păcatului, care de fapt nu este decât
generator de moarte.
Astfel a apărut alternativa la lucrarea generatoare de viață a lui Dumnezeu: lucrarea generatoare de moarte a diavolului. Prin vicleana ȋșelătorie a satanei, omul (Adam, prin Eva) a fost atras și s-a autoplasat ȋn ȋmpărăția ȋntunericului (morții) și ar fi dispărut definitv ȋn ea dacă Dumnezeu, ȋn infinita-I dragoste pentru om nu ar fi pus ȋn desfășurare un plan de slavare a acestuia, prin dezvăluirea Împărăției sale, cea a luminii (vieții veșnice) și prin dăruirea căii de urmat, prin mărețul Său har, pentru intrarea ȋn aceasta, la libera alegere a fiecărui om.