Calea mântuirii este una singură: Iisus Hristos, prin harul Său şi credinţa noastrâ în Acesta. Sfârşitul lucrării Sale va împlini toate cele făcute cunoscute nouă prin Cuvântul lui Dumnezeu, definitivând şi aceasta eră (veac) a lucrării Sale. Cei aleşi (adormiţi sau vii) vor fi chemaţi la Domnul Iisus Hristos; ceilalţi îşi vor căpăta pedeapsa veşnică. Sârguiţi-vă sa fiţi găsiţi pregătiţi. Domnul vine! "Da, vin curând. Amin! Vino, Doamne Iisuse! / Harul Domnului Iisus Hristos, cu voi cu toţi!"
17 ian. 2020
16 ian. 2020
VREME TRECE, VREME VINE
“Ce e rău şi ce e bine
Tu
te-ntreabă şi socoate;”
Glossă
– Mihai Eminescu
Omenirea a făcut, de-a lungul istoriei sale, multe
salturi înainte, de tot atâtea ori de câte ori s-a luptat cu răul, l-a
identificat şi l-a supus oprobiului, străduindu-se să-l îndeparteze din viaţa
de zi cu zi, nelăsându-l a prinde rădăcini.
Răul are însă două puteri subtile: are nenumărate feţe şi ştie să şi-o
disimuleze pe fiecare într-una a binelui.
Nu este de mirare că păcatul originar a fost introdus în viaţa omului
prin minciună şi seducţie, ambele practicate cu măiestrie de părintele tuturor
relelor şi al minciunii: “…El, de la început, a fost ucigător de oameni şi nu a
stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăieşte minciuna,
grăieşte dintru ale sale, căci este mincinos şi tatăl minciunii” (Ioan 8:44)
De atunci încolo a început bătălia omului cu răul şi, de-a lungul
timpului, ea s-a multiplicat şi diversificat, funcţie de feţele arătate de
acesta, devenind însă din una deschisă şi brutală, una subtilă, vicleană, dar
cu mult mai distructivă, prin consecinţe, pentru rasa umană.
Ajunsă aprope de finalul profeţit, bătălia nu se mai poartă pe faţă,
căci răul s-a disimulat, în întregul său, în bine, şi cu complicitatea benevolă
sau smulsă prin înşelăciune a oamenilor. Ea a devenit, în regatul lumesc, una
aparent indefinită, între două armate total disproporţionate; cea a răului,
care târăşte dupa ea majoritatea locuitorilor pământului, amăgindu-I pe aceştia
că se află pe calea cea bună şi aceea a binelui, care, în prezent, luptă
aproape în van şi fiind permanent dezavuată, imputându-i-se că se opune
progresului şi binefacerii, prin confuzia premeditat indusă între acestea şi
false idealuri umane şi sociale precum: democraţia, libertinajul, drepturile
omului, discriminarea pozitivă, convergenţa civilizaţiilor, emergenţa politică,
economică şi religioasă ş.a.
Dar noi “Ştim că suntem din Dumnezeu şi lumea întreagă zace sub puterea
celui rău” (1 Ioan 5:19) si a cohortelor sale de slujitori dinainte descrişi,
după cum urmează: “Plini fiind de toată nedreptatea, de desfrânare, de
viclenie, de lăcomie, de răutate; plini de pizmă, de ucidere, de ceartă, de
înşelăciune, de purtări rele, bârfitori, / Grăitori de rău, urâtori de
Dumnezeu, ocărâtori, semeţi, trufaşi, lăudăroşi, născocitori de rele, nesupuşi
părinţilor, / Neînţelepţi, călcători de cuvânt, fără dragoste, fără milă; /
Aceştia, deşi au cunoscut dreapta orânduire a lui Dumnezeu, că cei ce fac unele
ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai că fac ei acestea, ci le şi
încuviinţează celor care le fac” (Romani 1:29-32).
Interesantă răsturnare de situaţie: răul, din vânat a ajuns vânător, iar
binele, din motorul dezvoltării umane a ajuns retrograd!
Ce este de făcut în această situaţie?
Aşa cum ne îndeamnă şi marele nostru geniu naţional, spiritul cel mai
curat şi chintesenţa românismului creştin, în versurile din motto-ul de mai
sus, va trebui să cercetăm cu sârguinţă şi sinceritate spre a cunoaşte
adevărul, cu scopul de a putea discerne, acum, în ultimul ceas, ce este bine,
de ceea ce este rău, spre a ne desprinde din lanţurile perfid aruncate în jurul
nostru, după cum scris ne-a fost lăsat: “Şi să nu vă potriviţi cu acest veac,
ci să vă schimbaţi prin înnoirea minţii, ca să deosebiţi care este voia lui
Dumnezeu, ce este bun şi plăcut şi desăvârşit” (Romani 12:2).
Este o certitudine venită, mai ales, din învăţăturile lăsate de Iisus
Hristos: “Şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va face liberi” (Ioan
8:32).
Revenind în zona concretă a vieţii cotidiene, asta înseamnă că va trebui
să continuăm lupta strămoşească de devoalare a răului şi de a-l expune
oprobiului până la erodarea sa completă, cu aceeaşi consecvenţă cu care el îşi
schimbă feţele şi seduce tot mai mulţi aderenţi la armata sa dezgustătoare.
Fibra noastră creştină s-a construit cu răbdare şi cu jertfe greu de
cuantificat, aduse pentru păstrarea valorilor moralei creştine, legea de esenţă
divină ce a protejat omenirea în faţa unui adversor insidios şi lipsit de orice
urmă de îndurare: “Voi sunteţi sarea pământului; dacă sarea se va strica, cu ce
se va săra? De nimic nu mai e bună decât să fie aruncată afară şi călcată în
picioare de oameni. / Voi sunteţi lumina lumii; nu poate o cetate aflată pe
vârf de munte să se ascundă. / Nici nu aprind făclie şi o pun sub obroc, ci în
sfeşnic, şi luminează tuturor celor din casă. / Aşa să lumineze lumina voastră
înaintea oamenilor, aşa încât să vadă faptele voastre cele bune şi să slăvească
pe Tatăl vostru Cel din ceruri” (Matei 5:13-16).
Ultimii 30 de ani au adus însă acea răsturnare de situaţie pe care o
aminteam mai sus, ceea ce ne îndeamnă a gândi că răbdarea lui Dumnezeu este
aproape de sfârşit, iar lucrarea finală de rătăcire este nu numai începută, ci
ajunsă chiar lângă apogeul său. Sub ochii noştri răul îşi trâmbiţează
victoriile şi le prezintă poleite cu o aură mincinoasă, care să le confere o
alură de binefăcători susţinătorilor săi, acelor josnice specimene umane ieşite
din tenebrele unei conspiraţii negre, care încearcă să îşi mondializeze
prezenţa şi să îşi îndeplinească visul multimilenar: fondarea imperiului
monocromatic al întunericului.
Mai poate oare Dumnezeu răbda o astfel de decadenţă şi desfrânare?!
“Pentru că taina fărădelegii se şi lucrează, până când cel care o
împiedică acum va fi dat la o parte. / Şi atunci se va arăta cel fără de lege,
pe care Domnul Iisus îl va ucide cu suflarea gurii Sale şi-l va nimici cu
strălucirea venirii Sale. / Iar venirea aceluia va fi prin lucrarea lui satan,
însoţită de tot felul de puteri şi de semne şi de minuni mincinoase, / Şi de
amăgiri nelegiuite, pentru fiii pierzării, fiindcă ei n-au primit iubirea
adevărului, ca ei să se mântuiască. / Şi de aceea, Dumnezeu le trimite o
lucrare de amăgire, ca ei să creadă minciuni, / Ca să fie osândiţi toţi cei ce
n-au crezut adevărul, ci le-a plăcut nedreptatea” (2 Tesaloniceni 2:7-12).
Ȋnţelegeţi ce se va întâmpla la sfârşitul veacurilor cu cei necredincioşi?
Dumnezeu le va trimite o aşa lucrare de amăgire, care nefiind de sorginte
umană, ci una supranaturală, nu va putea fi nici sesizată de aceştia şi, ca
atare, nici respinsă, deoarece “… cel ce nu crede a şi fost judecat, fiindcă nu
a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu” (Ioan 3:18) “…şi cel
ce e nedrept în foarte puţin şi în mult este nedrept” (Luca 16:10).
De aceea ni s-a spus că în vremurile din urmă “Cine e nedrept, să
nedreptăţească înainte. Cine e spurcat, să se spurce încă. Cine este drept, să
facă dreptate mai departe. Cine este sfânt, să se sfinţească încă” (Apocalipsa
22:11).
În lupta noastră cea bună, nu trebuie să încetăm a demasca toate acele
specimene josnice ce prăpădesc pământul şi a menţine aprinsă flacăra justiţiară
care să aduca la lumina faptele lor, astfel încât până la ziua dreptăţii şi a
judecăţii să smulgem, dacă este cu putinţă, cât mai mulţi rătăciţi din ghearele
diavolului şi să-i readucem, în cunoştinţă de cauză, pe calea cea bună şi
mântuitoare dăruită nouă prin prea marea dragoste a lui Dumnezeu: “Căci
dreptatea lui Dumnezeu se descoperă în ea din credinţă spre credinţă, precum
este scris: "Iar dreptul din credinţă va fi viu" (Romani 1:17).
Ȋnţelegem de aici că acţiunile celor necredincioşi vor fi, ca şi numărul
acestora, copleşitoare şi vor conduce orânduirea lumească după falsele lor precepte pe care le vor motiva
printr-o aşa zisă înţelepciune şi ştiinţă, care le furnizează lor nenumărate
considerente prin care să-şi susţină căile pe care au apucat.
“Pentru că, cunoscând pe Dumnezeu, nu L-au slăvit ca pe Dumnezeu, nici
nu I-au mulţumit, ci s-au rătăcit în gândurile lor şi inima lor cea nesocotită
s-a întunecat. / Zicând că sunt înţelepţi, au ajuns nebuni” (Romani 1:21,22),
astfel împlininâdu-se cele scrise: “Cel care este de la Dumnezeu ascultă
cuvintele lui Dumnezeu; de aceea voi nu ascultaţi pentru că nu sunteţi de la
Dumnezeu” (Ioan 8:47).
Ce vom face noi, fiindcă ni s-a spus a asculta de conducătorii lumeşti?
În primul rând că această ascultare este datorată cu prezumpţia că
aceştia au dedicaţie către probitate morală şi cel puţin bunăvoinţă şi
bunăintenţie, atât în plan administrativ: “Supuneţi-vă, pentru Domnul, oricărei
orânduiri omeneşti, fie împăratului, ca înalt stăpânitor, / Fie dregătorilor,
ca unora ce sunt trimişi de el, spre pedepsirea făcătorilor de rele şi spre
lauda făcătorilor de bine; / Căci aşa este voia lui Dumnezeu, ca voi, prin
faptele voastre cele bune, să închideţi gura oamenilor fără minte şi fără
cunoştinţă” (1 Petru 2:13-15 – îngroşarea îmi aparţine), cât şi în plan
spiritual: “Ascultaţi pe mai-marii voştri şi vă supuneţi lor, fiindcă ei
priveghează pentru sufletele voastre, având să dea de ele seamă, ca să facă
aceasta cu bucurie şi nu suspinând, căci aceasta nu v-ar fi de folos” (Evrei
13:17 – îngroşarea îmi aparţine). Altfel toţi aceştia sunt ca nişte pomi cu roade rele ce-şi merită
soarta: “După roadele lor îi veţi cunoaşte. Au doară culeg oamenii struguri din
spini sau smochine din mărăcini? / Aşa că orice pom bun face roade bune, iar
pomul rău face roade rele. / Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău
să facă roade bune. / Iar orice pom care nu face roadă bună se taie şi se
aruncă în foc” (Matei 7:16-19). Degeaba se vor întrece în tot felul de
promisiuni şi vorbe meşteşugite spre a-şi motiva acţiunile şi rezultatele
acestora, căci: “Vă spun că pentru orice cuvânt deşert, pe care-l vor rosti,
oamenii vor da socoteală în ziua judecăţii” (Matei 12:36), “Pentru că noi toţi
trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, ca să ia
fiecare după cele ce a făcut prin trup, ori bine, ori rău” (2 Corinteni 5:10).
Ei sunt precum cei prezugrăviţi de Apostolul Pavel: “Dacă însă cineva nu poartă
grijă de ai săi şi mai ales de casnicii săi, s-a lepădat de credinţă şi este
mai rău decât un necredincios” (1 Timotei 5:8).
Apoi este evident că trăim în acea eră în care lucrarea de amăgire deja
se manifestă şi se multiplică pe măsură ce netrebnicia celor ce ar trebui să
guverneze societatea se acumulează agravant, se generalizează tacit şi îşi
autoperfecţionează instrumente prin care se vizează obţinerea obedienţei
necondiţionate a maselor de oameni, schimbând fărădelegea în dreptate şi
căutând protecţia întunericului spre a-şi ascunde păcatele, depărtându-se
astfel de Dumnezeu şi atrăgându-şi judecata Acestuia: “Iar aceasta este
judecata, că Lumina a venit în lume şi oamenii au iubit întunericul mai mult
decât Lumina. Căci faptele lor erau rele. / Că oricine face rele urăşte Lumina
şi nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească” (Ioan 3:19,20).
Aceasta fiind conjunctura nu ne rămâne decât să facem ceea ce Petru şi
Apostolii le-au răspuns liderilor religioşi ai epocii, acelora care le
interziceau să mai înveţe în numele lui Iisus Hristos: “Trebuie să ascultăm pe
Dumnezeu mai mult decât pe oameni” (Fapte 5:29).
Deci vom respecta legile lumeşti guvernante cu condiţia ca acestea să nu
devină nocive şi să ne agreseze harul şi credinţa, făcând ceea ce chiar Iisus a
spus atunci când a fost întrebat de către iscoadele cărturarilor şi arhiereilor
dacă se cuvine sau nu să dea dajdie Cezarului: “Aşadar, daţi cele ce sunt ale
Cezarului, Cezarului şi cele ce sunt ale lui Dumnezeu, lui Dumnezeu” (Luca
20:25).
Iar în privinţa acţiunilor oamenilor ne vom ţine tot de ceea ce este
scris: “Şi nu fiţi părtaşi la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai
degrabă, osândiţi-le pe faţă” (Efeseni 5:11), “Pentru că ne îngrijim de cele
bune nu numai înaintea Domnului, ci şi înaintea oamenilor” (2 Corinteni 8:21).
Sprijinul nostru va fi în permanenţă încurajarea lăsată de Domnul Iisus
Hristos: “În lume necazuri veţi avea; dar îndrăzniţi. Eu am biruit lumea” (Ioan
16:33).
Nu disperaţi nicio clipă (am comentat despre descurajare), ci mai
degrabă trataţi cele lumeşti după îndemnul din ultima strofă a aceleiaşi
“Glossă” de Mihai Eminescu:
Tu rămâi la toate rece,
De te-ndeamnă, de te cheamă;
Ce e val, ca valul trece,
Nu spera şi nu ai teamă;
Te întreabă şi socoate
Ce e rău şi ce e bine;
Toate-s vechi şi nouă toate:
Vreme trece, vreme vine.
De te-ndeamnă, de te cheamă;
Ce e val, ca valul trece,
Nu spera şi nu ai teamă;
Te întreabă şi socoate
Ce e rău şi ce e bine;
Toate-s vechi şi nouă toate:
Vreme trece, vreme vine.
Ţineţi deci
minte: “Ceea ce este a mai fost şi ceea ce va mai fi a fost în alte vremuri; şi
Dumnezeu cheamă iarăşi aceea ce a lăsat să treacă” (Eclesiastul 3:15).
Labels:
adevar,
amagire,
Apostolii,
bine,
crestin,
decadenta,
desfranare,
Dumnezeu,
Iisus Hristos,
lucrare,
minciuna,
necredinciosi,
nedreptate,
originar,
pacat,
rau,
val,
vechi,
viclenie,
vreme
12 ian. 2020
AUTORITATEA LUI PAVEL
De unde rezultă autoritatea lui Pavel? Din faptul că a primit Evanghelia prin descoperire de la Domnul Iisus Hristos: „Că prin descoperire mi s-a dat în cunoştinţă această taină, precum v-am scris înainte pe scurt. / De unde, citind, puteţi să cunoaşteţi înţelegerea mea în taina lui Hristos, / Care, în alte veacuri, nu s-a făcut cunoscută fiilor oamenilor, cum s-a descoperit acum sfinţilor Săi apostoli şi prooroci, prin Duhul” (Efeseni 3:3-5) și prin răpire la cer: „Dacă trebuie să mă laud, nu-mi este de folos, dar voi veni totuşi la vedenii şi la descoperiri de la Domnul. / Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - fie în trup, nu ştiu; fie în afară de trup, nu ştiu, Dumnezeu ştie - a fost răpit unul ca acesta până la al treilea cer. / Şi-l ştiu pe un astfel de om - fie în trup, fie în afară de trup, nu ştiu, Dumnezeu ştie - Că a fost răpit în rai şi a auzit cuvinte de nespus, pe care nu se cuvine omului să le grăiască” (2Cor.12:1-4)! De aceea și Apostolul Petru a recunoscut: „Şi îndelunga-răbdare a Domnului nostru socotiţi-o drept mântuire, precum v-a scris şi iubitul nostru frate Pavel după înţelepciunea dată lui, / Cum vorbeşte despre acestea, în toate epistolele sale, în care sunt unele lucruri cu anevoie de înţeles, pe care cei neştiutori şi neîntăriţi le răstălmăcesc, ca şi pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare” (2Petru 3:15,16)!
Labels:
anevoie,
apostoli,
autoritatea,
cer,
cunoscuta,
cuvine,
cuvinte,
descoperire,
Domnul,
Duhul,
Evanghelia,
Iisus Hristos,
mantuire,
Pavel,
pierzare,
primit,
prooroci,
rapire,
rastalmacesc,
taina
8 ian. 2020
BIBLIA, adică SFÂNTA SCRIPTURĂ
“Fiind născuţi din nou nu
din sămânţă stricăcioasă, ci din nestricăcioasă, prin cuvântul lui Dumnezeu cel
viu şi care rămâne în veac. / Pentru că tot trupul este ca iarba şi toată slava
lui ca floarea ierbii: uscatu-s-a iarba şi floarea a căzut, / Iar cuvântul
Domnului rămâne în veac. Şi acesta este cuvântul, care vi s-a binevestit
(1Petru 1:23-25)
Cea mai mare parte a
oamenilor are cunoştinţă că Biblia este constituită din materiale scrise,
prezentate în două secţiuni, tradiţional denumite Vechiul Testament şi Noul
Testament. Într-o oarecare măsură această terminologie este eronată întrucât,
de-o manieră subtilă, îi poate determina pe unii să respingă o mare parte a
revelaţiei dumnezeieşti. Astfel, Vechiul Testament este considerat a fi de o
mai mică valoare sau chiar perimat de către unii teologi şi lideri religioşi,
numai pentru simplul motiv că este mai vechi.
Mulţi au păreri eronate în
privinţa Bibliei. Unii consideră că Vechiul Testament este învechit – şi astfel
desuet şi depăşit – şi, de aceea, a fost înlocuit cu Noul Testament. Dar
testament în sens religios înseamnă şi legământ. Aceste Scripturi vorbesc
despre Vechiul şi Noul Legământ şi nu despre cărţi ale Bibliei.
Dacă am fi trăit acum 2000 de ani şi i-am fi întrebat pe apostolii Petru, Ioan sau Iacov despre “Vechiul Testament” ori “Noul Testament” ei nu şi-ar fi putut imagina despre ce vorbim.
Dacă am fi trăit acum 2000 de ani şi i-am fi întrebat pe apostolii Petru, Ioan sau Iacov despre “Vechiul Testament” ori “Noul Testament” ei nu şi-ar fi putut imagina despre ce vorbim.
Aceşti termeni au fost
mentionati pentru prima dată de Apostolul neamurilor, Pavel: “Dar mințile lor s-au ȋnvârtoșat, căci până ȋn ziua de azi, la citirea Vechiului Testament, rămâne
același văl, neridicându-se, căci
el se desființează prin Hristos”
(Cor2.3:14), “Şi zicând: "Nou", Domnul a ȋnvechit pe cel dintâi. Iar ce se ȋnvechește și ȋmbătrânește, aproape este de pieire” (Evr.8:13).
Dar acești termeni au fost adoptaţi de oameni cu mult după ce
Scripturile fuseseră scrise. Prima referire la Noul Testament nu a fost
consemnată oficial decât după mai bine de o sută de ani de la moartea
apostolilor.
Aceste două părţi ale Cuvântului Domnului, numai reunite pot asigura deplina cunoaştere a revelaţiei dumnezeieşti către omenire. Deşi perioada istorică ce separă cele două Testamente este mai mare de 400 de ani, scrierile evreieşti se completează şi se împlinesc cu cele apostolice de o manieră care subliniază unitatea lor.
Chiar şi cuvintele concluzive ale profeţilor din Vechiul Testament curg lin în cele de început ale Noului Testament. Maleahi, considerat a fi ultimul dintre profeţii evrei, prevestea: “Iată că Eu vă trimit pe Ilie proorocul, înainte de a veni ziua Domnului cea mare şi înfricoşătoare” – Maleahi 3:23 (este vorba de Ioan Botezătorul). Iar în Matei 11:13,14 găsim: “Toţi proorocii şi Legea au proorocit până la Ioan./ Şi dacă voiţi să înţelegeţi, el este Ilie, cel ce va să vină”.
Aceste două părţi ale Cuvântului Domnului, numai reunite pot asigura deplina cunoaştere a revelaţiei dumnezeieşti către omenire. Deşi perioada istorică ce separă cele două Testamente este mai mare de 400 de ani, scrierile evreieşti se completează şi se împlinesc cu cele apostolice de o manieră care subliniază unitatea lor.
Chiar şi cuvintele concluzive ale profeţilor din Vechiul Testament curg lin în cele de început ale Noului Testament. Maleahi, considerat a fi ultimul dintre profeţii evrei, prevestea: “Iată că Eu vă trimit pe Ilie proorocul, înainte de a veni ziua Domnului cea mare şi înfricoşătoare” – Maleahi 3:23 (este vorba de Ioan Botezătorul). Iar în Matei 11:13,14 găsim: “Toţi proorocii şi Legea au proorocit până la Ioan./ Şi dacă voiţi să înţelegeţi, el este Ilie, cel ce va să vină”.
Marcu, considerat de mulţi
a fi primul care a scris Evanghelia, începe exact de acolo de unde încheiase
Maleahi, citând profeţii din Maleahi şi Isaia despre un înainte mergător care
îl va preceda pe Mesia.
Chiar şi începutul
Evangheliei după Matei face cuvenita legătură: “Aşadar, toate neamurile de la Avraam până la David
sunt paisprezece; şi de la David până la strămutarea în Babilon sunt
paisprezece; şi de la strămutarea în Babilon până la Hristos sunt paisprezece
neamuri. / Iar naşterea lui Iisus Hristos aşa a fost:...” – Matei 1:17,18. Anterior, introducerea istorică
făcută de Matei este destinată arătării descendenţei lui Hristos, spre a
sublinia că El era împlinirea făgăduinţei făcută atât lui Avraam, cât şi lui
David. Evanghelia lui Matei este construită pe fundaţia Scripturilor evreieşti
şi conţine multe citări din acestea.
Ambii, Marcu şi Matei, fac
legătura între cele două Testamente ca fiind o completă şi întreagă revelaţie,
expusă unitar ȋn Luca și preponderent duhovnicește ȋn Ioan.
Este deosebit de important
să notăm că Vechiul Testament pomeneşte despre prima venire a lui Iisus de
circa 300 de ori şi face 500 de referiri la cea de-a doua, iar în Noul
Testament 1 verset la aproximativ 25 de versete aminteste despre cea de-a doua
Sa venire.
De asemenea, este
recunoscut cu acurateţe că toate profeţiile despre Iisus Hristos din Vechiul
Testament s-au împlinit întocmai.
Credeţi oare că nu se va
întâmpla la fel şi cu cele din Noul Testament?
Iată că unele deja s-au
împlinit, iar altele se desfăşoară chiar sub ochii noştri!
“Amin! Vino, Doamne Iisuse!” – Apocalipsa 22:20.
Labels:
Biblia,
Cuvantul,
Domnul,
Dumnezeu,
fagaduinta,
Iisus Hristos,
legamant,
Mesia,
Noul,
profetii,
revelatie,
samanta,
Sfanta Scriptura,
Testament,
Vechiul,
venire,
viu
5 ian. 2020
EU SUNT LUMINA LUMII
31 dec. 2019
24 dec. 2019
CRACIUN LUMINOS!
Labels:
adevar,
biruitor,
craciun,
Cuvantul,
Domn al pacii,
Dumnezeu tare,
Fiu,
har,
Hristos,
inger,
luminos,
nascut,
Parinte,
Prunc,
Sfetnic,
slava,
stapanire,
Tatal,
trup,
Unuia-Nascut
22 dec. 2019
MINUNEA NAŞTERII DOMNULUI
- Tată, nu ȋnțeleg cum de L-a născut Maica Domnului pe Mântuitor fără
să aibă relații cu un bărbat? Duminică, la predică,
părintele a spus citând din Biblie: “Iar naşterea lui Iisus Hristos aşa a fost: Maria, mama Lui, fiind
logodită cu Iosif, fără să fi fost ei înainte împreună, s-a aflat având în pântece de la Duhul Sfânt” (Matei 1:18).
- Băiete - i-a răspuns
tatăl - pentru Dumnezeu totul este cu putință. Nașterea Mântuitorului este ceva
miraculos, o minune unică, după cum și Luca ne relatează: “Şi a zis Maria
către înger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu ştiu de bărbat? / Şi
răspunzând, îngerul i-a zis: Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine şi puterea
Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea şi Sfântul care Se va naşte din tine,
Fiul lui Dumnezeu se va chema” (Luca 1:34,35).
Mintea omului nu
poate cuprinde totul, dar ceea ce ni s-a spus nu-i greu de crezut! În ȋnțelesul nostru simplu ți-aș explica astfel: uită-te la lumina soarelui, care ajunge la noi prin fereastra ȋnchisă. Lumina trece prin geam, dar strică ea
geamul cu ceva ? Tot așa, Domnul Iisus, Lumina Vieții, S-a ȋntrupat pentru noi, trecând prin trupul sfințit al Născătoarei de Dumnezeu,
fără stricăciune. Iar noi, la rândul nostru, tot așa Îl putem primi pe Iisus ȋn sufletele noastre.
Chiar dacă puterile trupului
omenesc nu sunt prea mari, chiar dacă ascuțimea minții noastre nu este nici ea infinită, ȋn schimb dragostea din sufletele noastre poate
cuprinde totul. Poate, chiar schimba totul.
De aceea ni s-a și spus: “Iubiţilor, să ne iubim unul pe altul,
pentru că dragostea este de la Dumnezeu şi oricine iubeşte este născut din
Dumnezeu şi cunoaşte pe Dumnezeu” (1Ioan 4:7).
“Şi fericită este
aceea care a crezut că se vor împlini cele spuse ei de la Domnul” (Luca 1:45).
Labels:
a crezut,
barbat,
craciun,
dragostea,
Duhul Sfant,
Dumnezeu,
fericita,
Fiul lui Dumnezeu,
Iisus Hristos,
ingerul,
intrupat,
Iosif,
Maica Domnului,
mantuitor,
Maria,
nasterea,
puterea,
putinta,
umbri
19 dec. 2019
FIE MIE DUPA CUVANTUL TAU!
16 dec. 2019
SA NU SE TULBURE INIMA VOASTRA
1. În privinţa venirii Domnului nostru Iisus Hristos şi a adunării noastre împreună cu El, vă rugăm, fraţilor,
2. Să nu vă clintiţi degrabă cu mintea, nici să vă spăimântaţi - nici de vreun duh, nici de vreun cuvânt, nici de vreo scrisoare ca pornită de la noi, cum că ziua Domnului a şi sosit.
3. Să nu vă amăgească nimeni, cu nici un chip; căci ziua Domnului nu va sosi până ce mai întâi nu va veni lepădarea de credinţă şi nu se va da pe faţă omul nelegiuirii, fiul pierzării,
4. Potrivnicul, care se înalţă mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu, sau se cinsteşte cu închinare, aşa încât să se aşeze el în templul lui Dumnezeu, dându-se pe sine drept dumnezeu. (2Tes,2)
3. Să nu vă amăgească nimeni, cu nici un chip; căci ziua Domnului nu va sosi până ce mai întâi nu va veni lepădarea de credinţă şi nu se va da pe faţă omul nelegiuirii, fiul pierzării,
4. Potrivnicul, care se înalţă mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu, sau se cinsteşte cu închinare, aşa încât să se aşeze el în templul lui Dumnezeu, dându-se pe sine drept dumnezeu. (2Tes,2)
Labels:
adunare,
amageasca,
clintiti,
credinta,
cuvant,
Domnului,
Duh,
Fiul,
Iisus Hristos,
impreuna,
lepadarea,
mintea,
nelegiuirii,
omul,
pierzarii,
potrivnicul,
scrisoare,
sosit,
venire,
ziua
13 dec. 2019
LA HOTAR
Înşelăciunea în care a fost atras omul de către
cel viclean a început demult să-şi arate adevăratul chip, dar acum și-l și expune victorioasă pe cât mai multe căi de comunicare.
Omul este angajat pe o cale care îl depărtează
de Dumnezeu, cu toate eforturile pe care Tatăl le-a făcut permanent și ȋncă le face pentru a-l salva şi a-l aduce la adevăr
şi dreptate. Se pare însă că liberul arbitru s-a transformat în libertatea răului şi s-a înşurubat atât de tare în mintea
omului încât a devenit noul idol al omenirii.
Iată că ceea ce Domnul ne-a atenţionat ȋn repetate rânduri se produce acum cu o viteză şi intensitate sporite: omul a atins
un nivel foarte înalt al cunoaşterii lumești, aşa încât se consideră el însuşi Dumnezeu.
Astfel el crede că nu mai are nevoie de legile
morale ale Domnului, ci şi le inventează pe cele ale sale, ajungând ca
adulterul, curvia, sodomia și oricare alte perversități să nu mai fie păcate, hoţia și șmecheria să primească mare
cinste şi să se numească inteligenţă, minciuna să fie adoptată ca stil de viață, violenţa, abuzul și șantajul sâ-şi creeze propriile legi şi să ajungă să
justifice chiar şi războaiele şi actele teroriste, iar goana după satisfacerea
oricăror plăceri lumești să devină modul de viaţă
fără de care aceasta nu are sens. Omenirea și-a trasat astfel propriul hotar, cantonându-se voluntar ȋn regatul arid al nimicniciei, separându-se de
Cuvântul Domnului pe care nu ȋl mai poate suferi, atrasă fiind de promisiunile
deșarte ale tatălui minciunii:
“Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi
învăţătura sănătoasă, ci - dornici să-şi desfăteze auzul - îşi vor grămădi
învăţători după poftele lor, / Şi îşi vor întoarce auzul de la adevăr şi se vor
abate către basme” (2Timotei 4:3,4).
Deşi Domnul încearcă să ne atenţioneze că
această schimbare a omului, inspirată de către promotorul păcatului, nu poate
aduce decât distrugere şi moarte, nimeni parcâ nu este dispus să mai considere
adevăratele valori moştenite de la Dumnezeu şi al căror rod de cules a fost
exemplificat atât de convingător de către ȋnsuși Iisus Hristos.
“Luaţi seama la voi înşivă, să nu se îngreuieze
inimile voastre de mâncare şi de băutură peste măsură şi de grijile vieţii
acesteia, şi ziua aceea să vină peste voi fără de veste, / Ca o cursă; căci va
veni peste toţi cei ce locuiesc pe faţa întregului pământ” (Luca 21:34-35).
Nu mai este nicio îndoială că durerile naşterii
au început deja pentru această omenire suprarătăcită. Şi ştiţi prea bine ce se
întâmplă când aceste dureri încep: ele nu se mai opresc, ci continuă cu
frecvenţă şi intensitate tot mai mari.
“Asemenea şi voi, când veţi vedea toate acestea,
să ştiţi că este aproape, la uşi” (Matei 24:33).
Nu vă lăsaţi descurajaţi însă, căci cel rău
aceasta îşi doreşte: să descurajeze şi sâ-i înghită pe cât mai mulţi, chiar şi
pe cei aleşi de s-ar putea. Nouă nu ni s-a dat un duh de teamă, ci un duh de
putere şi de aceea trebuie să fim veghetori ȋn trezvie şi
plini de speranţă, căci ştim cele ce au să urmeze.
“Iar când vor începe să fie acestea, prindeţi
curaj şi ridicaţi capetele voastre, pentru că răscumpărarea voastră se apropie”
(Luca 21:28).
Amin! Vino, Doamne Iisuse! (Apoc.22:20).
3 dec. 2019
PUTEREA CUVÂNTULUI
“Iar zidul cetăţii avea douăsprezece pietre
de temelie şi în ele douăsprezece nume, ale celor doisprezece apostoli ai
Mielului” (Apoc.21:14)
Realizarea adevăratului rol al apostolilor
din secolul I este fundamentală pentru o înţelegere corectă a Noului Testament
- Evanghelia. Prin aceşti oameni aleşi spre un scop unic (şi alţi câţiva
asociaţi capabili, precum Barnaba, Marcu şi Luca) Dumnezeu a desăvârşit crearea celor 27
de cărţi constituind ceea ce noi numim Noul Testament.
După ce s-a rugat o noapte întreagă
Tatălui, Iisus a ales iniţial 12 oameni care să-l ajute la întemeierea şi
construcţia Bisericii Sale în acele vremuri timpurii. Mai târziu, aceşti oameni
(mai puțin Iuda Iscarioteanul), împreună cu Pavel
(chemat, de asemenea, ca apostol direct de către Iisus, chiar după ȋnălțarea Sa), au
început să scrie abundent pe măsură ce Biserica creştea şi se extindea. Aceste
scrieri au fost păstrate pentru generaţiile următoare în ceea ce cunoaştem ca
Noul Testament şi care sunt scrieri apostolice.
Dar ce inseamnă apostol?
“Şi când s-a făcut ziuă, a chemat la
Sine pe ucenicii Săi şi a ales dintre ei doisprezece, pe care i-a numit
Apostoli” (Luca 6:13).
În cuvinte simple apostol inseamnă “cel
trimis”, înţelegându-se în mod clar că cu “un mesaj”. Chiar şi la Iisus se face
referirea “Apostolul” într-unul dintre pasajele biblice (“Pentru aceea, fraţi
sfinţi, părtaşi chemării cereşti, luaţi aminte la Apostolul şi Arhiereul
mărturisirii noastre, la Iisus Hristos” (Evrei 3:1).
Şi cum au fost ei pregătiţi?
“Ci veţi lua putere, venind Duhul Sfânt
peste voi, şi Îmi veţi fi Mie martori în Ierusalim şi în toată Iudeea şi în
Samaria şi până la marginea pământului” (Fapte 1:8).
Iar Pavel mărturisește aceasta despre ceilalți Apostoli și face precizarea cum a primit și el harul lui Dumnezeu:
“Că prin
descoperire mi s-a dat în cunoştinţă această taină, precum v-am scris înainte
pe scurt. / De unde, citind, puteţi să cunoaşteţi înţelegerea mea în taina lui
Hristos, / Care, în alte veacuri, nu s-a făcut cunoscută fiilor oamenilor, cum
s-a descoperit acum sfinţilor Săi apostoli şi prooroci, prin Duhul: / Anume că
neamurile sunt împreună moştenitoare (cu iudeii) şi mădulare ale aceluiaşi trup
şi împreună-părtaşi ai făgăduinţei, în Hristos Iisus, prin Evanghelie, / Al
cărei slujitor m-am făcut după darul harului lui Dumnezeu, ce mi-a fost dat
mie, prin lucrarea puterii Sale” (Efeseni 3:3-7).
Cei 12 apostoli au lăsat o puternică
mărturie de primă sursă despre învierea lui Hristos şi despre mesianism în
Biserica timpurie, care a lucrat și lucrează ȋncă prin puterea cuvântului.
Luca a inclus părţi însemnate din
această remarcabilă mărturie în cartea
Fapte, o carte ce ar trebui să fie mai mult aprofundată şi urmată de către toţi
creştinii.
Reamintiţi-vă vorbele lui Iisus: “Dar
Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe care -L va trimite Tatăl, în Numele Meu, Acela vă
va învăţa toate lucrurile, şi vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus
Eu” (Ioan 14:26). El a adăugat: “Iar când va veni Acela, Duhul adevărului, vă
va călăuzi la tot adevărul; căci El nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va
auzi va vorbi şi cele viitoare vă va vesti” (Ioan 16:13).
Acestea s-au întâmplat, întocmai cum a
prezis Iisus, iar toate aceste adevăruri sunt consemnate pentru noi in Noul
Testament.
Şi mai mult, ni se spune şi cum trebuie
să primim Cuvântul Domnului: “Şi eu mărturisesc oricui ascultă cuvintele
proorociei acestei cărţi: De va mai adăuga cineva ceva la ele, Dumnezeu va
trimite asupra lui pedepsele ce sunt scrise în cartea aceasta; / Iar de va
scoate cineva din cuvintele cărţii acestei proorocii, Dumnezeu va scoate partea
lui din pomul vieţii şi din cetatea sfântă şi de la cele scrise în cartea
aceasta” (Apocalipsa 22:18,19).
Dumnezeu tratează foarte serios Cuvântul
Său, ceea ce şi noi ar trebui să facem la fel. Căci El este chiar fundamentul
cunoaşterii, cu care nu ne putem permite să ne jucăm sau să glumim. În
principiu, această atenţionare este aplicabilă pentru tot restul cărţilor din
Biblie. Nu trebuie să adăugăm sau să scoatem din Cuvântul Domnului care a fost
insuflat spre a fi păstrat pentru întreaga omenire. Căci “Cuvântul Meu nu este
el, oare, ca un foc, zice Domnul, ca un ciocan care sfărâmă stânca? / De aceea
iată Eu, zice Domnul, sunt împotriva proorocilor care fură cuvântul Meu unul de
la altul. / Deoarece Eu, zice Domnul, sunt împotriva proorocilor care vorbesc
cu limba lor, dar zic: "El a spus" (Ieremia 23:29-31).
Aceasta fiindcă: “Spre unii ca aceştia
Îmi îndrept privirea Mea: spre cei smeriţi, cu duhul umilit şi care tremură la
cuvântul Meu!” (Isaia 66:2).
Dumnezeu doreşte ca noi toţi să
respectăm Biblia şi să învăţăm să trăim cu fiecare cuvânt al Domnului (Matei
4:4, Luca 4:4).
“Dar nu numai pentru aceştia Mă rog, ci
şi pentru cei ce vor crede în Mine, prin cuvântul lor” (Ioan 17:20).
Încurajaţi-vă unii pe alţii spre a
veghea şi a nu lăsa pe niciunul dintre cei aleşi să se piardă.
Domnul vine!
Labels:
apostoli,
Biblia,
Biserica,
descoperire,
doisprezece,
Dumnezeu,
Evanghelia,
harul,
Iisus Hristos,
inaltarea,
intelegerea,
marturie,
Noul Testament,
Pavel,
pietre,
putere,
scop,
smeriti,
Tatal,
temelie
Abonați-vă la:
Postări (Atom)